onsdag 10. oktober 2018

Nydelige dikt

Nydelige dikt

Dikt om livet – av 20. Veien kan ofte virke veldig lang, og tunnelen i enden usannsynlig trang, men selv om det kanskje føles slik nå, vil veien med litt hjelp en annen retning få. Har sotte på nette å sett etter fine babydikt til scrappealbumet æi skal lage til vår lille prinsesse. Her kommer noen nydelige dikt , satt med tåran i øyan når æi læste de alle sammen.


Nydelige dikt

Nydelige vinhyller i tre ulike modeller. Designet av Tafa møbler. De beste julegavene til friluftsentusiasten. Se julegavetips her. Det skyldes både at han levde og arbeidet i skogen, og at diktene hans er preget av naturens betydning.


Selvsagt handler diktene hans om langt mer enn natur. Børli skrev for eksempel nydelige kjærlighetsdikt. Ukas dikt Det vanskeligste er et uvanlig kjærlighetsdikt, for det handler om å holde ut med seg selv. Her er alle de 1beste diktene. Du kan lese de fleste av diktene på 100-listen i Nasjonalbiblioteketes bok-arkiv bokhylla.


Nydelige dikt

Dette diktet har jeg laget selv, og kommer til å bruke i min tale: Til én spesiell (min kjære) Alt som er godt det gror inni meg, hver eneste gang jeg tenker på deg. Du er hos meg allti i både hjerte og sinn. Jeg ønsker at du bare skal være min. Jeg vil at du skal vite at det finnes noen her, som elsker alt det vakre du er.


For deg som bare ønsker et lite dikt til å ha på et dåpskort, har vi laget en liten samling dikt her. Slike små dåpsdikt kan også være en del av en dåpstale, eller en fadder eller bestemor kan lese et dikt i stedet for å holde en tale. Dagen etter ringer barnebarnet og takker for det nydelige påskekortet hun har fått, samtidig som hun spør forsiktig om det ikke skulle stått hilsen mormor? Vi sjekker alle kortene og finner ut at hun hadde nok med bare å være mamma denne ene dagen.


Det sto hilsen mamma på alle sammen. Trenger du et godt sitat? I går var det Verdens poesidag, og her på VG Nett markerte vi dagen ved å be dere lesere sende inn sine egne dikt. Responsen ble formidabel.


Mer enn 7VG-lesere sendte inn bidrag i løpet av. Har lyst å dele et nydelig dikt med dere - og de beste ønsker for en super fin helg! Hos IKEA finner du mange gode julegavetips , både til han, henne, barna og besteforeldre.


Nydelige dikt

Særlig diktene innbyr til det. Dette er et befriende julehefte på mange måter. Smatt på dem, trill dem i munnen, ordene. Konfirmasjonsdikt, konfirmasjonskort, konfirmasjonsbilder, konfirmasjonsfest, konfirmasjonstips. Det er forholdsvis korte, rytmiske dikt.


Dersom De finner dikt som De liker eller annen nyttig informasjon på Internett så bør De skrive ut en kopi eller lagre nettsiden lokalt. Les og nyt dikt på Internett mens De kan! Jeg likte alle diktene og kommentarene! Eg var så trøytt av dagen eg stunda etter ro, no skulle det bli godt å gå til kvile.


Men som eg gjekk og rydda eg såg ein liten sko, ein barnesko, som leita fram att smilet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg