fredag 5. oktober 2018

Hekle sokker oppskrift

Noen ganger er det en ny oppskrift , andre ganger kan det være en oppskrift som fortjener å tas fram igjen. Hos oss finner du en mengde oppskrifter innen strikking og hekling. Alle oppskriftene våre er på norsk dersom ikke annet er angitt. Inne på hvert produkt har en garnforbruksfunksjon som gjør at du enkelt og greit kan se hvor mange nøster det går med til å strikke eller hekle det du vil lage. Med den første metoden (som vises i videoen) får du en sokkeoppskrift der hælen praktisk talt strikker seg selv.


Hekle sokker oppskrift

Om du bare følger steg for steg i videoen, er vi sikre på at du skal få til å strikke sokker. Men, nå er den hvertfall her! Dette er en veldig enkel og grei oppskrift , og jeg er sikker på at alle kan hekle disse! For at syingen alltid skal være en glede, og for å gjøre plaggene jeg lager unike, ønsker jeg å ha en del kreativ frihet på det jeg lager på bestilling. Du velger selvfølgelig ønsket plagg, str og f. Vil du strikke en genser, jakke, sokker , hentesett eller babyteppe?


Da finner du oppskriftene her! Enten det er trendy plagg eller tradisjonelle mønstre som Marius, Nancy, Setesdal og mer. Det finnes ulike måter å felle til tå på denne sokken , og hvilken metode du velger er opp til deg. Personlig liker jeg stjernetå best. Strikk de første maskene vridd rett sammen på høyre side av sokken og rett sammen på venstre.


Det kan hende at vi setter i tommeltråd likedan, men jeg syns oppskriften var litt vanskelig der ( legge opp masker bak) så jeg syrikker masker med en annen farge, setter de maskene tilbake på den pinnen de hørte til g strikker maskene med vottefarhen. Da ligger det masker ferdig til tommelen. Da jeg strikket forrige sokk fikk jeg til å åpne videoen. Alt skal vekk – Gjør et KUPP! Stor utvalg av billig garn.


Sokker med Blonder til Fest og Gøyale Ankelsokker til Hverdag. Gå ned i vekt fort uten å sulte deg selv. Sokkene er heklet i Pure Sock-garn som finnes i flere fine farger. Oppskrift til størrelse 3 og 46.


Hekle sokker oppskrift

Fabel fra Drops, vekt pr par ca 85gr. Pinner: Rundpinne og sokkepinner nr Vrangbord strikkes med riller dvs. Noen som flger en blogg som har en oppskrift ? Legg opp ønsket antall masker, jeg har brukt lm på hekle krok 5. Gjenta rad til ønsket lengde. I denne bloggen har jeg samlet lenker til oppskrifter innen kategoriene nedenfor.


De aller fleste er gratis. Fest med kjm mellom de to første dst, lm(=1. dst), hekle videre dst med nedtak mellom dst (= i alt dst), snu og beg med kjm mellom de to første dst, lm (=1.dst), hekle videre dst med nedtak mellom dst (= i alt dst). Fortsett med lm til følehorn.


Hekle sokker oppskrift

Disse er strikket i dobbelt Opalgarn på pinne 3. Hekles over de dst på 2. Jeg strikker litt løst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg