tirsdag 23. juni 2015

Lavkalori vafler

Røren skal være som tykk saus. Er den for fast, kan litt kaldt vann røres inn. Stek vaflene i et godt oppvarmet vaffeljern. Nystekte, lukne vafler smaker godt med lettrømme og syltetøy, og kalde vafler smaker godt med litt smør og brunost (lettvariant).


Lavkalori vafler

Velkommen til mitt søte kakeparadis! Jeg har bakt og samlet kakeoppskrifter hele livet. Her på Det søte liv viser jeg deg samlingen min med bakst og deilige kaker i alle slags varianter, lekker konfekt og nydelige desserter. Har smørefrie vaffeljern , og smører ikke jernet. Jeg heter Marianne de Bourg, det er min blogg du nå leser.


Jeg er en blogger, skribent og stylist som ønsker å inspirere DEG. Hva passer vel bedre enn vafler på en fredagskvel og det er ingen vits å skeie ut med vanlige vafler når du kan lage gode lavkarbo vafler. Disse laget vi forige fredag og ble veldig fornøy tidligere har vi prøvd ut andre lavkarbo vaffelrører.


Lavkalori vafler

Her er en gammel, norsk oppskrift på noen helt spesielle vafler for litt viderekomne bakere. Første gang jeg prøvde meg på denne oppskriften ble vaflene totalt mislykket i starten. Jeg skulle akkurat til å hive både deigen og oppskriften, da jeg plutselig begynte å få det til! Visp inn melk og egg til en glatt røre. Rør eventuelt inn vann før vaflene stekes.


Tips: Litt av hvetemelet kan byttes ut med havregryn. Det søte liv markeres dette med ny vaffeloppskrift hver dag hele uken (yess!! ) - i tillegg til en superflott giveaway der Wilfa gir bort stk av vaffeljernet Hjerte Stor Piip, som har vært en testvinner flere år på rad. Vaffeldagen den 25. Men først til dagens oppskrift som er en tradisjonell oppskrift på Surmelksvafler.


Slik gjer du: Sett ovnen på 1grader over- og undervarme. Steik kyllingfilet og rødløk. VAFLER ER GODT, men kan vre s mye mer enn bare mel, melk og egg. Og så er det kjempeenkelt å slenge sammen en vaffelrøre. La den svelle i ca.


Prøv denne gode vaffeloppskriften som inneholder mer fiber og er laget uten sukker. Nærmest hjertet ligger kanskje de mer tradisjonelle vaflene , laget med grunnoppskrift på egg, melk, mel, bakepulver og sukker, men vafler kan være så mye mer enn det! Ved hjelp av et par grep, enten ved å putte noe nytt i røra eller oppå vaffelen , så kan du få en helt ny smaksopplevelse. Hvitt mel, sukker og fett.


Lavkalori vafler

Ikke akkurat slankekost. Når det kommer til sunnhet er det bedre jo grovere, mindre fet og mindre søt vaffelen er. Nyt vaflene med syltetøy, meierismør og brunost.


Resten av røren kan stå i kjøleskapet til neste morgen - eller kanskje til kvelds? Nystekte vafler er alltid godt, spesielt med gresskar! Skrell og rens gresskar og riv gresskarkjøttet på et rivjern.


Lavkalori vafler

Bland sammen alt det tørre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg