fredag 14. august 2015

Magesmerter gravid uke 5

Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme.


Jeg er gravid i begynnelsen av graviditetsuke 5. Dette er første gang for meg.

Det er veldig tidlig ennå, og jeg har mange bekymringer! Jeg har mye smerter i underlivet og litt oppover, og litt på siden. Logg inn for å følge dette. Venn deg til tanken – og til alt det medfører.


Selv om de fleste venter en god stund med å fortelle om graviditeten til andre, må nemlig du forholde deg til det allerede nå. Mange gravide er plaget med forstoppelse, og det kan gi magesmerter. Men det er vel også utelukket siden hun har normal avføring.

Magesmerter kan også komme av urinveisinfeksjon. Urinveisinfeksjon er ganske vanlig hos gravide , og har ikke alltid den samme graden av symptomer som man har når man ikke er gravid. Hei jeg er også i uke og har litt menssmerter. Hos meg kjennes det ut som menssmerter i forskjellig gra noen ganger ganske vondt mens andre bare murring. Det er mye man kan bekymre seg for som gravid , og naturligvis kan både magesmerter og mageplager gi grobunn for bekymring hos den vordende mor.


Heldigvis er det helt normalt å bli utsatt for enkelte smerter og plager som gravid - det gjelder å vite hvilke av de som gir grunn til bekymring, og hva du kan ta med slående ro. Alvorlig svangerskapskvalme, Hyperemesis gravidarum, rammer mellom og prosent av gravide. Den gravide kan bli avmagret og uttørket i kroppen, og mangel på enkelte næringsstoffer og mineraler kan gjøre at kroppens prosesser forstyrres, og det kan bli behov for intravenøs næring og sykehusinnleggelse. Menstruasjonslignende smerter eller uspesifikke magesmerter rett over lysken er vanlig i svangerskapet.


Noen får smerter midt i eller øverst oppe i magen. Slike smerter er ufarlige og blant de vanligste plagene i svangerskapet. Jeg mistet forrige måned (er gravid igjen nå!!!! :rødme: ), og var da i uke 5. Jeg merket bittelitt blod på papiret, og murringene i bekken og underliv som hadde vært veldig markante i èn uke , var plutselig borte. Jeg sov med bin og neste morgen var blødningene ganske sterke. Som regel sjekkes blødninger med ultralyd for å finne årsaken.


Det er ikke alltid at gravide blir henvist til ultralyd for små blødninger som antas å være ufarlige.

Er du mer enn uker gravid , og blør mer enn bare spotting (rosa på papiret eller en liten dråpe i trusa), skal du alltid ta kontakt med fødestedet. Rask og trygg leveranse. Er det normalt å ha smerter? Negativ graviditetstest, kan jeg likevel være gravid ? Og disse hormonene (de ukjente heltinnene i alle svangerskap) pvirker deg p. Fra uker og dager til uker og dager av svangerskapet.


At kvalmen bare kommer om morgenen er en. Gravid uke - Uke for uke - 20. NRK Populr barnevogn fr stryk i sikkerhetstest. Symptomer kjenner du som regel ikke før i uke 4. I uke er mensen forsinket med én uke.


Nå skremmer jeg sikkert meg selv ennå mer, men jeg må bare høre litt med dere gravide der ute. Smertene hadde startet om natten. Hun var gravid – uker og to dager gravid.


Når det gjelder vitaminer og mineraler vil de fleste gravide få nok gjennom et sunt kosthold med rikelig frukt og grønt, bortsett fra folsyre og vitamin D. Folsyre er anbefalt å ta som ekstra tilskudd mg daglig fra før svangerskapet eller så tidlig som mulig i svangerskapet, og frem til uke 12. Du er i uke ikke like trøtt og kvalmen har forhåpentligvis forsvunnet helt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg