torsdag 9. august 2018

Hvor mye smertestillende kan man ta

Paracetamol er kanskje den vanligste smertestillende medisinen. Tar du for mye smertestillende ? En del pasienter som har hodepine kan komme inn i en ond sirkel hvor de får mer hodepine av å. Dette er dosen jeg må opp i for at jeg skal overleve. Trenger dette ikke mer e.

Rapporten som viser skadevirkningene av den vanligste smertestillende medisinen i USA, har fått mye oppmerksomhet etter at den ble publisert forrige uke. Hovedbudskapet er at selv om paracetamol regnes som et trygt smertestillende middel, kan det å ta litt for stor dose over lengre tid gi alvorlig leverskade og død. Selv om det ifølge Skarstein nok er enkelte som bruker for mye smertestillende , er det også flere som kan bekymre seg for å ta for mye. Hvis ikke, hvor mye kan han ta av denne blandingen i løpet av døgnet? Voltaren mot smerter, hvor mye ? Hvor mye smertestillende kan jeg ta?


Paracet og andre typer smertestillende med paracetamol er lett tilgjengelig i apotek og matbutikker, men det er viktig å lese pakningsvedlegget og ikke ta for mye , særlig dersom man bruker.

Hvilken symtomer vil man oppleve ved en skadelig dose? Hva er en dødelig dose? Og når er det trygt å innta en ny dose (dersom dosene tilsammen er skadelige)? Kan brukes ved amming. For alle smertestillende legemidler man kan få.


Lyst å knuse noe i rent sinne, og bare griner nå. Aldri hatt så vondt som jeg kan huske! Fødselen var bare barnemat! Jeg fikk Ibux, 6og Apocilin antibiotika jeg skulle gå på ved behov. Vel, smertestillende funker ikke i det h. Dette svaret er eldre enn ett år gammelt.


Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid. Hei, Jeg lurer på hvor mye Paracet man kan ta i døgnet. Dette kan for eksempel skje om man misforstår instruksjonene på pakningsvedlegget, eller hvis man samtidig tar andre legemidler som inneholder paracetamol uten å vite det. Jeg tenker ikke på hvor mange man kan ta før man dør liksom, men hvor mange man kan ta uten det blir utenom anbefalingene osv.


Er det greit å ta ibux og paracet samtidig fks?

Etter inntak av brusetabletter får man tilsvarende raskere smertestillende effekt (5). Hvis man tar medikamentet med mat, er absorpsjonen variabel, og det tar dobbelt så lang tid før man når maksimal serumkonsentrasjon ( 7). Ved bruk av stikkpiller er absorpsjonen svært variabel. Jeg tenker på dispril og paracet f. Jeg prøver å ikke ta for mye migrenemedisiner, men det er ikke lett. Har ikke eskene forresten.


Denne uken skulle jeg prøve å ikke ta smertestillende siden jeg tok flere dager i sist uke. Hvis du leser tramadol tråden ser du hvilken effekt får mye tramadol kan ha. Tramagetic Retard finnes ikke i 400mg, så var nok 200mg du fikk.


Det var migrenemedisin. Men jeg anbefaler ikke noen å gå over 400mg uten å ta noe anti-krampe middel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg