torsdag 23. august 2018

Kjerringråd mot tannpine

Med tannlegevakt for akutt hjelp. I de fleste tilfellene er hull i tennene årsaken til tannpine. Tannpine - kjerringråd.


Kjerringråd mot tannpine

Men det kan også komme av at man har fått en brist eller sprekker i tennene eller at en del av tanna har falt bort. Graden av smerte kan variere mye. Mot tannverk så er nok det beste rådet å gå til tannlegen, men disse har ofte litt for lang ventetid på behandling. Da er smertestillende ofte eneste utvei til man får seg en tannlegetime.


Er man gravi så bør man være forsiktig med å ta for mange piller, så for de, og andre, er det greit at det finnes andre tips for å lindre smertene. Plages du av tannpine ? Da har du kommet på riktig sted. På denne siden har vi samlet fem gode kjerringråd mot tannpine. Sitter med en voldsom tannpine ! Noen som har noe kjerringråd ? Får liksom ikke sove!


Kjerringråd mot tannpine

Knust nellikspiker kan også bruke, men mer søl og mindre effekt. Jeg sliter så FRYKTELIG med tannpine for tiden. Har hylende vondt mange timer om dagen, og knasker smertestillende som aldri før.


Problemet er bare at jeg ikke har råd til å gå til tannlege, og det er heller i. Kjerringråd tror jeg verken finnes eller vil være effektive mot tannverk. Når du har tatt smertestillende, så får du tro og håpe de hjelper til tannlegen får gjort sin jobb. Har aldri før nå hatt troen på at kjerringråd hjelper. Men etter å ha våknet flere ganger i løpet av natten, og blitt liggende våken i sengen pga smerten. Typen min og jeg har satt oppe lenge nå for å finne ut hva som kan hjelpe mot hans tannpine.


Han har et stort, synlig hull i visdomsjekselen, og har ligget her med intense smerter i flere dager. Men etterpå kjente han ikke tannpinen og var så glad som jeg aldri har sett ham før. Hadde fryktelig tannpine , jeg drakk sikkert 5-liter vann pr dag, men det var bedre enn ingenting. Var så sliten i slutten at jeg sovnet med vann i kjeften, resultatet ble bløt pute,dyne osv.


Desidert noe av det jævligste jeg har vært borti, så føler med deg. Henning skrev: Det er faktisk nellikolje i fyllingene. Jeg smakte det i dag når jeg var hos tannlegen.


Kista skrev: Jeg har prøvd mye rart mot den tannpina, men redninga mi var malt nellik med litt lunka vann på en q-tip eller bomullsdott, og legge der æjeg har ondt. Endelig en rynkekrem som virker. Hodekål mot tannpine.


Et omslag av hodekål virker smertestillende ved tannpine. Tips mot diare - gode kjerringråd. Vi hjelper deg å knyte slips.


Et annet kjerringråd mot tannpine går ut på å tygge på nellikspiker. Nellik brukes også av tannleger som et bedøvende og desinfiserende middel. Dette skal lindre tannverken.


Forrige Dersom du kjenner til andre kjerringråd mot tannpine , må du gjerne tipse oss ved å bruke kommentarfeltet nedenfor. Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes. Har gått dager med store smerter. Og det er mest venstre tanna som er verst.


Det er så vondt at jeg begynner å få vondt i halsen også. Har spurt mange om rå men de aner ikke hva jeg skal gjøre. Er det noen her som kan gi me. Jeg gikk med tannpine et døgn forrige mnd og det eneste som hjalp da var å skylle munnen med iskaldt vann med isbiter,.


Kan hende ditt kjerringråd også kan hjelpe? Jeg har slitt med skikkelig tannpine nå i det siste, så begynte jeg plutserlig å tenke på å bruke stilken på en av plantene mine. Tok en ca 2cm lang stilk å tyggde den godt i stykker og la den ved tanna som verket, gikk vel 5-min så var det borte. Ta en nellikspiker og bløt den opp i vann, og tygg på den der tannen verker.


Den skal virke bedøvende og desinfiserende. Kvalme Kvalme, enten den skyldes reisesyke, omgangssyke eller kirurgiske inngrep, kan enkelt dempes ved at man legger en kald klut i nakken. Så skal jeg ta med et kjerringråd bestemoren min sverget på at det virker mot leddgikt og krampe. Hørt om mange som påstår det samme, selv om det høres sprøtt ut.


Knyt en ulltråd rundt foten eller armen der man har vondt og ha dette på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg