tirsdag 7. mars 2017

Muffins til barn

Muffins til barn

Lage muffins til barn. Før du går i gang med å bake til bursdag, barnehageavslutning eller en annen fest, er det tre ting du bør vite: 1) Små barn i festmodus spiser ikke, de smaker. De store, flotte amerikanske muffinsene kan du spare til voksenselskap, barn klarer seg med de vanlige, små formene.


Muffins til barn

Barnas favorittmuffins – perfekt til barnebursdag! Av denne oppskriften blir det muffins. Prøv saftige og gode hjemmelagde bananmuffins med biter av hakket sjokolade. Perfekt måte å få brukt opp bananer som er blitt overmodne! Dette er favoritt muffins oppskriften min.


Håper at de som kommer over denne oppskriften lager den, det er verdt det. Det kan hende at du må ha oppi litt mer mel eller mer smør men det blir garantert godt! Når jeg baker til barn , noe jeg gjør relativt ofte, må jeg tilpasse både smak og konsistens slik at det tilfredsstiller de små munnene. Det er ikke så mye som skal til , f. Barn er heller ikke så glade i nøtter eller harde bunner så jeg anbefaler.


Matmuffinsene egner seg nemlig veldig godt for å fryses ne og vil tine til lunsj etter noen timer i vesken din eller sekken til barna. Hver dag kan du putte en muffins i matboksen – for eksempel sammen med litt frukt, nøtter, grønnsaker og en yoghurt. Da har du den ultimate matpakka! Har du noen i familien eller venner av barna som ikke tåler egg?


Disse muffinsene er helt uten egg, uten at det har noe å si for smaken. I denne oppskriften har vi tilsatt kakao, men det kan enkelt justeres etter hva dere liker best. Friske blåbær, eple og kanel, eller vaniljeessens fungerer også veldig godt. Cupcakes og muffins er alltid populært, og vi har derfor samlet en rekke enkle oppskrifter på ett sted.


La deg inspirere her. Det var god respons fra barna hjemme da jeg fortalte at vi skulle ha muffins til middag. En form som lett kan fylles med sunne og næringsrike ingredienser, og som passer perfekt i matpakken dagen etter. Se også: Slik lager du perfekt risotto Ofte blir det bare litt frukt, og min gourmet-ettermiddagssnack er et eple, avkjølt og skivet. Muffins til middag?


Jeg kjøper eplene fra en økologisk dyrker i Loiredalen, og det betyr at jeg må klare meg uten epler fra juni - når han selger sine siste rynkete, men supersøte lagringsepler - og helt til september når de ferske eplene igjen er skinnende og sprø. Superenkle matmuffins som passer til alle måltider, og som er veldig smarte å ta med på tur! Barn spiser like mye med øynene, så legg innsats i pynten heller enn i selve bakingen.


Muffins til barn

Derfor mener jeg at det holder med én grunnoppskrift på lyse muffins , som blir til sjokolademuffins. Når vi lager middag til barn vil vi at måltidet både skal være mettende, sunt og næringsrikt. Dessuten er det viktig at det er noe som barna liker.


Dersom barna ikke spiser maten, så hjelper det ikke om den er aldri så sunn. Men det er ikke alltid like enkelt å vite hvilken middag som får tommel opp fra juniorene. I dette innlegget viser jeg morsom mat og kaker du kan lage til barnebursdag!


Fotballkake er perfekt å ha i barnebursdager for fotballinteresserte gutter eller jenter. Denne oppskriften på Bananmuffins gir myke, litt kompakte og svært gode muffins med deilig banansmak. Oppskriften er enkel og deigen skal bare røres raskt sammen. Idéen fikk Harbitz av en venninne som hadde med seg noen lignende muffins en gang hun kom på besøk. Matbloggeren eksperimenterte deretter litt med ingrediensene på egenhån og endte opp med oppskriften under – til stor suksess i familien.


Både barnet mitt og jeg elsket muffinsene så mye at de ble spist til alle dagens måltider. Hos oss finner du festlige kakeoppskrifter til barnebursdag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg