tirsdag 7. mars 2017

Blemme på tungen

Jeg har en hvit prikk på tunga. Det som hjelper er salt, vademecum og så kan du prøve med en brunostbit der prikken er. Vademecum gjør at det blir bedøv og hvis du tar på Vademecum hele tiden, så blir blemma borte til slutt. Husk også å bytte tannkrem til Zendium. Når jeg bruker den får jeg aldri blememr på tungen.


Har fått små hvite (ca mm) blemmer på tungespissen. Når blemmen forsvinner blir det ikke noe sår. Det gjør heller ikke vondt etter at blemmene forsvinner. Er ellers fin i munnhulen og på leppene. Hadde feber ca døgn ved utbruddet for dagersiden.


Symptomer på denne sykdommen er vondt i halsen, lett feber og 1-mm store blemmer på tungen , på innsiden av kinn eller lepper og på tannkjøttet. Barnet blir vanligvis smittet gjennom hudkontakt, dråpesmitte og avføring. Blemmene brister og etterlater seg overflatiske sår. De forsvinner vanligvis i løpet av 1-uker, avslutter hun. SPØRSMÅL Hei jeg har noen spørsmål og det er:1.


Hva er det som gjør at man får blemmer på tungen sånne små hvite eller rødeprikker. Har vært veldig plaget med det en stund og det er veldig irriterende for det gjør av og til vondt og svelle. Blemmer i munnen eller på tannkjøttet kan også opptre i forbindelse med en kronisk betennelse i en tannrot. Betennelsen kan etter en tid drenere seg selv ut i munnhulen via en kanal gjennom kjevebenet. Utførselsåpningen kan se ut som en liten blemme.


Han tror kansje smaksløkene ser sånn ut helt nede med svelget men det har jeg vanskelig for å tro da jeg ikke har op. Er blitt drittlei av blemmer på tungen. Slike små hvite som man så vidt ser men som er utrolig plagsomme. Noen som vet hva man skal bruke mot det.


Jeg får det som regel når jeg slurver med tannpussen, så det er jo ganske opplagt at å pusse tennene er en god ide, men fins det noe som gjør at jeg kan tåle to dager uten tannpuss uten å få blemmer på tungen ? Sårene, eller blemmene, er vanligvis grunne og omgitt av en rød kant, og antallet kan variere mellom én og fire (eller flere). Størrelsene på sårene kan være fra et par millimeter til et par centimeter, og kan bli utrolig vonde. Første gang man får viruset i kroppen kan man imidlertid bli syk med feber, slapphet og små blemmer på leppe, tunge og tannkjøtt.


Infeksjoner som kan gi sår på tungen inkluderer candida, herpes simplex, helvetesild (varicella-zoster), coxsackie, HIV og syfilis. Autoimmune sykdommer kan også gi sår på tungen. Dette inkluderer lupus, ulike typer pemfigoid (blemmedannende sykdom som først og fremst rammer eldre mennesker), og epidermolyse. Prikker og blemmer bakerst på tungen , hva kan det være? Herpes på leppen.


Sår på tungen er utrykk for problem i tarmen. Det er ikke nødvendigvis stort og farlig problem. Kanskje tarmen bare er overbelastet av for mye sukker, fett, protein eller annen mat. Kroppen vår er en enhet, alt henger sammen.


Det ytre viser hvordan det står til med det indre. Blemme på tunga er vondt både når man skal spise og snakke. Jeg er veldig plaget av mange små hvite prikker på spissen av tungen , nå er klokka om natta.


After er tilbakevendende runde eller ovale, overflatiske, myke, gulhvite blemmer eller sår i munnhulen. Hvordan jeg behandler Blemmer på tungen Do? Tar vanligvis ukes tid å bli kvitt, og den er ganske vondt. All informasjon på NHI.


Dersom du er syk eller trenger medisinsk hjelp av andre grunner, bør du oppsøke lege. NHI er uten ansvar for innholdet på eksterne websteder det er lenket til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg