tirsdag 1. november 2016

Smerte på venstre side av magen

Du kjenner smerter på venstre side av magen , men hvorfor? Vi ønsker å dele denne artikkelen med deg i dag av én grunn. Smerte på venstre side av magen bør ikke ignoreres eller overses.


Om noen av disse symptomene oppstår samtidig, er det grunn til bekymring: Konstant smerte. Dette er ikke noe som er begrenset til kun én dag i noen timer. Veldig mange mennesker sliter med hyppige magesmerter grunnet en dårlig fungerende tarm. Forstoppelse kan være årsaken til smerter. Er smertene lokalisert ved navlen, eller lenger ned i magen , på høyre eller venstre side , har det gjerne med tarmen og gjøre, sier hun.


Smerter i øvre høyre del av magen kommer ofte fra lever og galleveier, smerter i midten øverst i magen ofte fra magesekken, smerter nedad på høyre side er typisk ved blindtarmbetennelse og smerter nedad på venstre side kan komme fra tarmen. Divertikler kan også oppstå i spiserøret, magesekken og tynntarmen, men de er vanligst i tykktarmen, ofte i den siste delen av tarmen. Det vanligste symptomet er magesmerter i nedre del av magen , som regel på venstre side.


Smertene kan komme og gå eller være konstante. Obs – kan skyldes diafragmairritasjon på samme side (luft, blo inflammasjon). Forutgående hendelser.


Måltid kan utløse gallesteinsanfall og pankreatitt. Ved magesår kan smerte oppstå i fravær av matinntak, for eksempel om natten, og lindres ved å drikke melk eller spise. Nei, de ligger på høyre side.


Når pasienter kommer inn på sykehuset med akutt abdomen (sterke magesmerter) er det ytterst sjeldent at smertene er på venstre side av magen. De aller fleste tegn til at noe er galt med organene i bukhulen er smerte lokalisert på høyre side eller midten, da det oftest gjelder gallegangen, bukspyttkjertelen, lever, appendix etc. Jeg har et slags ubehag, smerte , mest på venstre side , men også høyre over skambenet nederst i magen. Det kommer og går, helt uavhengig av hva jeg spiser og gjør. Det har nok vedvart i to mnd nå.


Vært hos lege flere ganger, og ble sendt til urolog da jeg følte smertene kunne komme fra bitestiklene. Legen foreslo å se an smertene en måned til før eventuelle nye tiltak skulle igangsettes. En pasient med gallestein har en litt gul farge i huden, feber, og smerter øverst til høyre eller midt i magen. Ofte er den vanligste årsaken dårlig fordøyelse eller på grunn av forstoppelse. Blindtarmsbetennelse.


Dette er betennelse i blindtarmen, den vanligste årsaken til smerte i nedre del av høyre side av magen. All informasjon på NHI. Dersom du er syk eller trenger medisinsk hjelp av andre grunner, bør du oppsøke lege. NHI er uten ansvar for innholdet på eksterne websteder det er lenket til. Brukere har fått hjelp mot bl.


Compleet verzorgd naar Side. Se våre reiser til Side her. Bestill din drømmeferie på ving. Siden i forgårs ettermiddag har jeg hatt en smerte helt nederst på venstre siden av magen. Det kjennes ut som at det er rett over eggstokken.


Når jeg ligger og sitter kjenner jeg ikke noe. Og om jeg trykker på magen er det vondt. Men bare på venstr. Hei, jeg har den siste måneden opplevd en gradvis økende følelse av ubehag og trykk i området under de nederste ribbeina på venstre side. I begynnelsen var plagene av en karakter som gjorde at jeg fint kunne fungere i jobb og studier, men de siste to ukene har plagene forverret seg.


De fleste av oss opplever magesmerter fra tid til annen. Kanskje du var fullstendig utsultet da du kom hjem og kastet i deg litt for mye mat litt for raskt, eller kanskje du har hatt en svært stressende uke og kjenner at magen er litt ekstra urolig. Det er ihvertfall lite med andre organer på venstre side som man kan ha vondt i, selv om man noen ganger kan oppleve strålingssmerter ut i venstre del av magen som da egentlig kommer fra høyre side hvor lever og gallesystem ligger. Om natten våkner jeg mange ganger fordi jeg får smerter når jeg snur meg.


Om morgenen kommer jeg meg nesten ikke opp av sengen fordi det er så vondt. Lurer på om det er noen andre som har opplevd dette. Det er ikke samme type smerte som jeg får når jeg reiser meg eller vrir meg litt fort og jeg føler at senene som holder livmoren strekker seg.


Det er mer et stikk som kommer langt nede på venstre side og som noen ganger sender litt ilinger oppover mot undersiden av brystet. Vurdering av ubehag i øvre del av magen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg