onsdag 2. november 2016

Gravid farge håret

Farge håret som gravid. Stripe er bedre enn å farge. Frisøren forklarer at når håret stripes, røres i utgangspunktet aldri fargen eller blekingen hodebunnen. Dette er fordi det plasseres en hette over håret , hvor håret som skal stripes blir dratt ut gjennom hull i hetten.


På denne måten berører ikke fargen hodebunnen, dersom det gjøres på rett måte.

Såvidt jeg har lest meg frem til og venninna mi er frisør så er det ikke farlig å farge håret når man er gravid , men det kan hende håret ditt reagerer anderledes på fargen pga hormonene i kroppen. Legen vil være i stand til å komme med alternativ eller, forholdsregler for å vurdere når man skal farge håret mens man er gravid. Det kan være å for eksempel farge håret utendørs og alltid bruke hansker og beskyttelse for øynene. Tross alt, graviditet er en flott opplevelse, hvor en kvinnes mange dyder kommer frem.


Jeg har prøvd å lese litt om det, men det står både at det er greit og at man skal la være. Så hva gjør dere andre? Jeg har ettervekst som ikke ser bra ut, så skulle gjerne ha freshet opp håret litt.


Men dersom det er skadelig for babyen gjør jeg det selvfølgelig ikke!

Lurer på hva andre tenker? Er selv frisør og har ikke fått noe skriv fra leverandørene om at det er skadelig å farge håret. Har farget mange som har vært gravid , og det har gått helt fint.


Det som kan skje er at fargen setter seg bedre og blir mye mørkere, eller at den ikke tar og slipper fort. Jeg er frisør og har aldri lært at man ikke kan farge håret når man er gravid. Men de anbefaler ikke fordi de ikke kan gå god for evt skadevirkninger.


LES OGSÅ: Kan gravide sole seg i solarium? Håret reagerer på ulike måter. Få ting er vel kjipere enn å betale i dyre dommer for ny farge , for så å oppdage at resultatet ikke er i nærheten av det du ønsket. Og dessverre er faren stor for at dette kan skje dersom du er gravid og skal farge håret. Vel frisører som blir gravide slutter ikke å jobbe eller slutter å farge andres hår.


Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Bredt utvalg av populære skjønnhetsmerker innen sminke, hudpleie og hårpleie.


Ta vare på deg med skjønnhetsprodukter fra Eleven. Handle raskt på nettet.

Graviditet - ikke en grunn til å bli rotete, regrown hårrøtter kan og bør male. Et annet spørsmål - hva, og hvilken farge du skal velge for å male, for ikke å skade barnets helse og deg selv? Kan du farge håret mens gravid ? Eksperter er ikke sikker på hårfarging er helt trygt under svangerskapet, og svaret på dette spørsmålet kan variere avhengig av hvem du spør. Mange forbrukere vet ikke at hårfarger er versting-produkter, med mange skadelige kjemikalier.


Vi vil spesielt advare unge, gravide og ammende mot å farge håret med slike produkter. Dette er grupper som er spesielt sårbare overfor skadelige kjemikalier, sier Flesland. Jeg farger håret blondt med hjemmefarge en gang i måneden og er nå uker på vei og har ikke hatt noe problemer. Jeg har lest at det er hormonskadelige stoffer i hårfarge, og at gravide egentlig ikke bør farge håret. Men jeg farger det selv da jeg er avhengig, men jeg liker det ikke.


Ikke noen stor fan av bibelske navn , men Anna er jo fint. Jeg har noen sår i hodet pga psoriasis og er redd at hårfargen trekker inn i blodet via sårene og inn til fosteret. Jag undrar om kemikalier i hårfärg eller toning kan tas upp av kroppen och skada fostret?


Spelar det någon roll om jag befinner mig tidigt eller sent i graviditeten i så fall?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg