tirsdag 6. november 2018

Jobbintervju negative sider ved deg selv

Her har vi noen tips til deg. De ferskeste innenriksnyhetene. Hold deg oppdatert med ABC Nyheter. Aldri så galt at det ikke er godt for noe.


Om noen spør deg om du har noen negative sider og du blir helt stille - eller sier at du ikke har noen - serverer du en kullsvart løgn, og det er aldri smart i en intervjusituasjon. Jeg har høye forventninger til meg selv. Dette svaret oversettes til Jeg legger mye press på meg selv , og dette er negativt av to grunner: For det første, kan det gjøre deg vanskelig og ubehagelig å jobbe med. Da risikerer du å fremstå som uten selvinnsikt, ifølge Tronstad Moe. Selv om du skal selge deg selv , bør du unngå å fremstå som perfekt.


Skryt faller tilbake på oss selv. De aller fleste har noen mindre sterke sider. Alle kan være flinke, men selvinnsikt skiller ut den beste fra nummer to og tre. De skal lure deg til å virke reflektert. Men i realiteten er det med på å svekke kandidaturet til potensielt gode arbeidstakere som ikke veit å vri seg unna dette spørsmålet med riktig svar.


Greieste svaret er å si at det ikke er opp til en selv å vurdere seg selv. Du får ringe å høre med mine referanser om jeg har noen negative sider. Det beste er å nevne faktiske negative sider ved deg selv som det er mulige å gjøre noe med.


Det er negativt, men ikke katastrofe. Hei alle sammen Skal på jobbintervju , og både gruer og gleder meg til det. Men hva i all verden skal jeg svare hvis de spør om svake sider av meg selv. Man svarer da ikke oppriktig ærlig på dette spørsmålet. Håper virkelig de ikke spør om dette.


Vet liksom ikke om jeg har noen negative sider i jo. Sist jeg var på jobbintervju , sleit jeg skikkelig med å liste opp mine postive og negative sider ! Endte opp med å svare noe så dumt ala mine negative sider er at jeg er skikkelig dårlig på å forberde meg på slike spørsmål. Fikk jobben da, men da trengte de virkelig folk og det var en delttids.


Negativ : Liker å ha kontroll og kunne vært flinkere til å delegere Har ikke negative. Aldri blitt bedt om å komme med så mange heller. Dersom man enkelt kommer på negative sider av seg selv i jobbsammenheng, så tenker jeg at man kanskje er i feil yrke, hehe. Spørsmål om dine svake sider er svært vanlig i et jobbintervju.


Er du usikker på hvordan du best skal besvare dem? Vi i Manpower gjennomfører jobbintervju daglig, og her er våre anbefalinger på hva man bør tenke på for å gi gode svar. Skal snart i et jobbintervju hos en IT-bedrift hvor jeg har søkt en stilling som IT-supportermedarbeider. Jobben går ut på å motta henvendelser fra brukere pr.


Jeg sliter litt med å finne ut hva slags negative sider j. Og hvis den eneste negative siden du kommer med er Jeg er altfor perfeksjonistisk - jeg gjør en FOR god jobb, så er det en klisjé, og de vet at du bare prøver å gjøre et godt inntrykk. Alle har dem, også de som intervjuer deg. Trikset er å vri dine negative sider til noe positivt, for eksempel ved å peke på situasjoner hvor de faktisk kan komme til gode. Nevn sterke sider ved deg selv.


Uansett hvilke negative egenskaper du oppgir, bør du være reflektert over hva disse innebærer. Hvordan takler du stress? Det betyr å vite hvordan egenskapene passer inn i jobben du har søkt, og hva du kan gjøre for å arbeide med deg selv og utvikle deg på de områdene du nevner. Bloggartikkel: Skal du søke jobb eller gå på jobbintervju bør du lese denne.


Jobbintervju over telefon har imidlertid ogs noen negative sider. De riktige feilene JOBB : I et jobbintervju m du redegjre bde for dine sterke og svake sider. F tips til hvordan du forbereder deg til et jobbintervju , og bli kjent med sprsmlene som er vanligst. Positive ting om deg selv , s drar du fram d du selv mener. Tre positive og tre negative sider ved deg selv ? Slik vinner du jobbintervjuet - Bergens Tidende.


Fortell om deg selv ! Dette er en klassisk åpning av et jobbintervju , og det må ikke ende i en lang tale fra deg. Bruk bare et par minutter på å svare, og nevn kort utdannelse, karrière og siste erfaring i karrièren din.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg