onsdag 29. april 2015

Cornflakes kake

Cornflakes -sjokoladekake består av en bunn laget av cornflakes og smeltet sjokolade. Bunnen dekkes med luftig sjokoladefløtekrem og pyntes med sjokolade- og hasselnøttkuler. Cornflake- kaker Det går fort å lage de deilige, sprø sjokoladekonfektene.


Cornflakes kake

Bland inn cornflakes. Bruk to teskjeer og fyll små papirformer. Så enkelt - og så godt, nemlig cornflakes - kaker som er laget av, jepp, sjokolade og cornflakes. Slik blir cornflakes -kakene best.


Den aller enkleste varianten av denne er å smelte sjokolade (slik gjør du det) og blande det med cornflakes. Denne kaken har blitt en favoritt hos gutta våre. De bare elsker den krunskjen cornflakes gir denne sjokoladekaken.


Cornflakes kake

Jeg har bakt og samlet kakeoppskrifter hele livet. Her på Det søte liv viser jeg deg samlingen min med bakst og deilige kaker i alle slags varianter, lekker konfekt og nydelige desserter. Alt er testet ut, bakt og smakt av meg. Alle oppskriftene er garantert gode og enkle å få til. Jeg er utdannet konditor og har drevet krem.


På denne siden finner du basisoppskrifter, enkle dekoreringstips og masse gode oppskrifter på kaker , desserter, is og konfekt. Jeg baker dessverre ikke kaker på bestilling til selskap. Les fremgangsmåten nøye før du setter i gang, spesielt stekingen. Det skal stekes to bunner av denne deigen.


Jeg bare DIGGER Snickerskake i langpanne! Utrolig god smak av salte peanøtter og kjeks og nydelig, søt og mørk sjokoladekrem. Med et så enkelt grep som å bytte mellom mørk og lys kokesjokoladen i glasuren, kan du variere denne kaken nokså betydelig. Her har jeg brukt kokesjokolade med kakaoinnhol som gir en kake som blir temmelig mørk i glasuren. Jeg synes da det er stilig å. Avkjøl kaken helt i formen.


Løsne kaken fra formen med en skarp kniv. Ta kaken forsiktig ut av formen og fjern bakepapiret. Til sjokoladekremen smeltes først smøret i en liten kjele.


Jeg fikk servert en kake borte en gang som var så ekstremt god. Og dette er en hit. I bunnen var det cornflakes (tror jeg) så den var veldig sprø å tygge på, samtidig som den var veldig søt. På toppen av kaken var det sjokoladetrekk, kansje med hakkede nøtter, husker ikke helt.


Skjært opp i ruter. Vet noen hvilken k. Vår kalkulator regner ut næringsinnholdet på oppskriftene våre. Det er en service til alle brukere som vil ha mer informasjonen om oppskriftene. Søskenbarnet mitt hadde laga cornflakes kake i bursdagen til dattra si, jeg fikk denne oppskriften av henne og skulle prøve. Slik lyder oppskriften: eggehviter piskes stivt.


Cornflakes kake

Dette skal blandes sammen og haes i storforma i ovnen og stekes på nederste rille i. Oppskrift på en frisk og god ostekake med eksotisk pasjonsfrukt. Husk å beregne tid til å fryse kakebunnen, og at den skal tine i kjøleskapet i ca. Kaken er god både til kaffe og dessert. På søndag er det morsdag og den anledning har eg samla populære oppskifter på sukkerfri kaker fra arkivet! Eg veit eg har veldig mange lesere som er diabetikere, eller har nærme familie med diabetes.


Dekk en langpanne med bakepapir og press massen jevnt utover. La kaken stivne i minutter før ganachen has på, og deretter minutter til. Ha alle ingrediensene til sjokolade ganachen i en bolle og sett den i mikrobølgen i ca.


Cornflakes kake

Knus cornflakes i en bolle. Ha deretter Peanutbutter og sirup i en kjele og smelt det på svak varme. La det stivne i kjøleskapet.


Bre smeltet sjokolade over og sett det i kjøleskapet til det er stivt. Er dette verdens raskeste og enkle kaker ? Her er bakebloggerens ultimate latmanns-favoritter. Vi vet alle hvor kjipt det føles å sitte sliten i sofaen etter en lang dag, og plutselig kjenne godis- og kakebehovet snike seg på: Energinivået er for lavt til at du orker å gå på butikken, men du kjenner at alle celler i kroppen trenger en saftig kake.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg