torsdag 23. juni 2016

Slutte å amme

PIаn vаn zаkеnmаn hееft еnоrmе imрасt ор jоuw inkоmstеn! Vеrdiеn еIkе dаg gеId! Probeer het vandaag nog! Det er bare du og barnet som avgjør når det er på tide å slutte. Hvordan slutter jeg å amme ? Hvis du har problemer med avvenningen, er det alltid lurt å be om hjelp fra helsepersonell.


Slutte å amme naturlig over tid. Hvis du velger å la barnet ditt bestemme når ammingen skal avsluttes (kjent som barnestyrt avvenning eller amming med naturlig avslutning), vil avvenningsprosessen trolig skje langsomt og gradvis. Slik går du frem når du skal slutte å amme. Ofte blir de større barna mer nysgjerrig på omgivelsene og mindre opptatt av brystet.


Når slutte å amme ? Da er det desto enklere å stoppe ammingen. Mor kan også bli lei av å amme , eller synes at det er ubehagelig. Uansett grunn er det viktig å ta hensyn til barnet. Velger man å slutte å amme tvert, er det også en risiko for at man kan få brystbetennelse. Dette kan man unngå ved å trappe ammingen gradvis ned.


Det å skulle slutte å amme er et interessant problem, som var omtrent uhørt i Norge for tretti år siden, mener Nylander. For mange er det uventet, det ammemønsteret som må til for å få til en vellykket amming for flest mulig. Norge i dag, er at barnet får bryst når det selv vil.


Men på et eller annet tidspunkt er det nok. Grunnen til at jeg ønsker å slutte å amme nå er Det er et problem at hun er så avhenig av meg på kveld. Trenger hjelp til å slutte å amme babyen min på mnd. Hadde egentlig nesten sluttet helt for en måned siden. Da gikk det gradvis og naturlig nedover.


Slutte å amme

Men så ble han syk, og vi hadde en uke med feber hvor det eneste han ville ha var pupp. Så nå er vi tilbake til start føler jeg. Han fikk litt vondt imagen to ukers tid noe som er normalt. Har spm til alle dere som har slutta å amme eller som har tidligere erfaring. Sønnen min er 5mnd og jeg har for andre gang på mnd fått soppinfeksjon på brysta.


Nå gjør det så vondt at jeg gruer meg hver gang jeg skal amme. Ammer ca ganger i løper av dagen og rundt ganger på natta. Gi eller motta råd om amming, flaskemating eller barnemat. Her møter du andre kvinner som har erfaring med amming eller har gitt barnet flaske. Hun har lagt på seg jevnt og trutt, men bare ca 1gram i snitt pr.


Slutte å amme

Dette sier helsesøster er for lite, jeg må komme å veie henne stadig vekk, og jeg får hele. De trenger normalt å spise minst seks ganger per døgn for å dekke det daglige næringsbehovet, men de aller fleste spiser mye mer enn dette. Er barnet ditt veldig trøtt i begynnelsen og sovner mue så skal du vekke barnet og følge med så de får spist til det er forsynt.


Mer oHvor lenge skal man amme ? Poden er nå 8mn og jeg trenger ordentlig migrenemedisin. Han er jo så glad i pupp. Har prøvd med flaske, men han nekter å ta denne. Jeg må slutte å amme. Ligger på et annet rom på natta for å få han til å slutte med pupp om natten, men det hjelper ikke.


For Tatjana Russita (30) i Bergen ville det vært helt unaturlig å ikke amme datteren Julija, som er tre år og fem måneder gammel. Tatjana er gravid med barn nummer to, i desember får Julija en liten bror eller søster.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg