fredag 10. juni 2016

Gravid uke 34 menssmerter

Jeg hadde det også slik i uke 34. Våknet om natte med menssmerter som varte i flere timer. De var ikke ekstremt vode, men vonde nok til at det var umulig å sove.


Jeg ringte føden neste dag, da var smertene borte igjen, og hun på føden sa at det kunne være at babyen beveget seg nedover i bekkenet. Menssmerter uke Har de siste dagene hatt menssmerter i rygg og mage.

Er i uke av svangerskapet. Er dette normalt, og hva kan det skyldes? Har det ikke hver dag, men de dagene det kommer, følger det ofte også med noen smårier. De fleste spontanaborter skjer før svangerskapets uke 1 noen ganger så tidlig at kvinnen ikke ennå vet at hun er gravid.


Spontanaborter etter uke er mindre vanlig. Hvis du har vært på ultralyd og sett at alt er greit og senere i svangerskapet får sterke menssmerter , bør du ta kontakt med sykehuset der du skal føde for en vurdering, sier Kopperud. Kanskje føles kroppen din periodevis tung nå.

Noen føler seg ukomfortable med denne ”rare” og uvante kroppen. Andre er fortrolige med den, og viser magen stolt frem med trange klær og kjærlige klapp – de riktig strutter. Det er mye man kan bekymre seg for som gravid , og naturligvis kan både magesmerter og mageplager gi grobunn for bekymring hos den vordende mor.


Heldigvis er det helt normalt å bli utsatt for enkelte smerter og plager som gravid - det gjelder å vite hvilke av de som gir grunn til bekymring, og hva du kan ta med slående ro. Søkeord: vaginalblødning, skjedeblødning, blødning fra skjeden, blødning Blødning under graviditeten kan ha mange ulike årsaker som kan arte seg på forskjellige måter. I de fleste tilfeller er blødninger tidlig i svangerskapet ufarlige, mens blødninger senere i svangerskapet alltid bør.


Har også veldig løs mage, går mye på d. Har regelmessige kynnere på kvelden typisk, kommer og går litt. Men har ikke født enda ( uke 30), men har vært 1 sykemeldt fra starten av og har vært igjennom dette før, så vet jo litt hva jeg tåler og ikke. Når folk sier man har menssmerter i begynnelsen av et svangerskap,hva menes det da? Hva har dere opplevd eller vet?


Sist jeg ble gravid (i vår),husker jeg nesten ikke noe av dette. Eneste var under samleie en gang,rundt befruktningen,at jeg fikk forferdelige smerter i underlivet. Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering.


Billig, sikker og rask graviditetstest.

Kjøp nå, test deg hjemme. Fosteret er nå uker gammelt. Det er rundt centimeter langt og veier cirka kilo.


Den lille legger nå på seg rundt 2gram i uken , og immunforsvaret forbereder seg på livet utenfor livmoren. Menstruasjonslignende smerter eller uspesifikke magesmerter rett over lysken er vanlig i svangerskapet. Noen får smerter midt i eller øverst oppe i magen. Slike smerter er ufarlige og blant de vanligste plagene i svangerskapet. Når du er gravid i uke veier barnet over kilo!


De fleste barn som føses etter uke klarer pustingen bra og trener ikke ligge i kuvøse. Alt om hva som skjer når du er gravid i uke 34. Siden jeg kun er uker (i morgen), så er jeg ikke så glad i disse. Forside Barn i magenGravid 3. Jeg er gravid i uke (331) og har nå hatt konstante kynnere i nesten en time.


Høygravid og fødeklar? Jeg våknet i dag tidlig med velkjente menssmerter , slike jeg alltid fikk en liten stund før menstruasjonen var i gang. Jeg er nå i uke og har hatt kynnere siden ca uke 18.


I dag hadde jeg først sterke smerter nederst i magen, etterfulgt av en kynner. Brun utflod er jo bare gammelt blo som kan ha blitt liggende i en fold. Barnet vekt øker i uke med over 2gram fra uke til uke.


Dette sto på i et par timer, for så å. Les alt om hva som skjer i svangerskapsuke 33.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg