tirsdag 27. august 2019

Gravid selv om man har mensen

De fleste kvinner vil miste mensen helt dersom det har skjedd en befruktning. Noen gravide kan ha sparsomme blødninger fra skjeden de første 2-månedene. Hvis man er gravid kan man ikke få en skikkelig mens , men man kan få en mensenlignende blødning som virker som om at man har en vanlig mens. Er det mulig at jeg gravid , selv om jeg har fått mensen ? I dag kjente jeg noe.


Gravid selv om man har mensen

SVAR: Hei Muligheten for å bli gravid når man bruker p-piller, er svært liten. Dette forutsetter selvfølgelig at man husker å ta alle p-pillene slik man skal og ikke glemmer noen piller. Dersom du har en regelmessig menstruasjonssyklus, sier han at du heller ikke kan beregne sikre dager hvor du kan ha sex uten sannsynlighet for å bli gravid. Selv om man har en meget regelmessig menstruasjonssyklus og holder styr på dager, kroppstemperatur og så videre, er det fortsatt en usikker prevensjonsmetode.


Ja, som tittelen sier - kan man det? Jeg og mannen var veldig uforsiktige med prevensjon for uker siden, dager før eggløsning og ifølge Flo-appen min så var det da sjanse for å bli gravid. Tenkte ikke noe mer over det, da jeg ikke har de beste forutsetningene for å bli gravid. Vanlig menstruasjon under graviditet?


Gravid selv om man har mensen

Mensen kommer nesten alltid dager etter eggløsning. Så hvis det er uker siden eggløsning vil testen være positiv om man er gravid. Egget kan jo selvsagt være befruktet, men ikke feste seg i livmorveggen slik at man blir gravid.


Hvis man får en blødning selv om man er gravid vil egget være festet til livmora ja, men man kan blø. Den august ble Esther måneder, og idag har vi vært på måneders kontroll på helsestasjonen. Det gikk som forventet veldig bra,.


For at du skal ha det bra under svangerskapet, vil du som gravid få tilbud om åtte gratis konsultasjoner hos lege eller jordmor, også kalt svangerskapskontroller. Uansett, i går var vi på kontroll med snuppa. Ja, det er mulig å bli gravid når man har mensen. Man må ha en meget kort menstruasjonssyklus, som er tiden fra den første dagen i en periode til den første dag i den neste periode, eller en tendens til å ha lengre perioder. Er nervøs for å kanskje være gravid selv om jeg.


For ca en mnd siden hadde jeg sex uten beskyttelse. Jeg lurer på om det er mulighet for å være gravid selv om jeg har hatt mensen når jeg. Jeg hadde sex med kondom, kan jeg være gravid selv om jeg har hatt mensen ? Når man går på p-piller, kan man være gravid selv om man har fått mensen ? Jeg har fått menssmerter selv om jeg ikke skal ha mensen og går på p-piller.


Gravid selv om man har mensen

Koste med en gutt som runket seg selv og fingret meg, uten at vi hadde sex. Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Det er lett å la seg forbløffe over svangerskap og fødsel.


Vi har samlet noen av de faktaene som fascinerer, forundrer og forbløffer oss mest. Takk for ditt spørsmål! P-piller er en trygg og sikker prevensjon. Tar du pillen din hver dag til omtrent samme tid er sjansen svært liten for å bli gravid.


Men man kan ha blødninger selv om man er gravid. Vent til neste gang du venter mens , og prøv å teste da. Grunnen til at du fikk en kortere mens enn vanlig, kan jo være det at du utsatte den, eller bare tilfeldigheter. Dersom man går på p-piller mens man er gravid vil man som oftest få mensen som vanlig da det er en kunstig menstruasjon som kommer nettopp fordi man tar p-piller. Nå fortsetter vi med spørsmålet: Er det greit å ha sex når man har mensen ? Det er ikke farlig å ha sex når du har mensen , men det er viktig å huske på at du likevel kan bli gravid , sier Trine og fortsetter: - Vi kan vite når siste eggløsning var, da mensen kommer dager etter eggløsning.


Det er en vanlig misforståelse at hvis en kvinne har sex i løpet av perioden hun har mensen , at hun da ikke kan bli gravid. Kan jeg blir gravid da? Selv om det er usannsynlig å bli gravid under mensen , er det absolutt mulig.


Det går ikke an å ha mensen mens man er gravid , da mensen er det som skjer når slimhinnen egget skal feste seg i løsner og kommer ut. Man kan ha menstruasjonsliknende blødninger, men det er ekstremt lite sannsynlig at disse kommer på samme tid og i samme mengde som din vanlige menstruasjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg