tirsdag 6. august 2019

Kjempegod kake

Kjempegod kake

Mine beste kaker. Nedenfor har jeg samlet de beste kakene som jeg har publisert på bloggen (i uprioritert rekkefølge). Helt til jeg tilfeldigvis hørte på radioen at i dag er det verdens sjokoladekakedag.


Ikke visste jeg at denne kaken hadde en egen dag, men da fikk jeg i alle fall et spark bak til å poste denne oppskriften på en aldeles nyyydelig sjokoladekake. Fantastisk saftig bunn toppet med en kjempegod og mørk sjokoladeganache. Kransekake er vel festkaken over alle festkaker. Populær som den er passer kransekake til 17.


Gjenta dette med alle lagene. Smør så krem rundt kaken og smør ett lag med krem på toppen av kaken. Jeg sprøytet en enkel bord nederst på kaken og lagde sjokoladeblomster. De ser fancy og vanskelige ut å lage.


Men de er faktisk utrolig enkle å lage og gjør seg veldig bra på en kake eller på cupcakene. Hei, nå skal jeg fortelle historien bak Stingkaka Cafe Sting søkte etter noen som kunne bake en saftig , holdbar sjokoladekake som egnet seg godt til frysing. Jeg hadde en kjempegod oppskrift og leverte en kake til Sting.


Den gikk av med seieren og ble utrolig populær. En sjokoladekake MÅ være saftig for at den skal være god. Det har vært mange år jeg ikke har spist sjokoladekake grunnet minner av tørr kake som faller av gaffelen i mange biter og som må skylles ned med væske.


Kjempegod kake

Fordel kakerøren i den bakepapirkledde langpannen og stek den på midterste rille i ca. Sjekk med en fyrstikk eller kakepinne. Kaken er ferdigstekt dersom det ikke henger igjen kakerøre på pinnen når du stikker den midt i kaken. Avkjøl kaken på rist.


For å være sikker på at kaken har stått lenge nok, kan du stikke en kakepinne, trepinne eller liknende forsiktig inn i kaken. Hvis det ikke fester seg noe til pinnen når du drar den ut, er kaken ferdig. Den ble litt tung kan en ta mindre mel ? Tok litt mindre sukker og kakao. Jeg fikk prøvd denne i helga – og den ble kjempegod ! Vi lagde den i rund form, og halverte røra. Endte opp med å steke i nesten min.


Kjempegod kake

Ofte når vi spiser sjokoladekake ender barna opp me å slikke av glasuren og lar bunnen ligge igjen, men det skjedde ikke med denne kaka #128578; Kjempegod , og også mørk nok for de voksne. Denne kaken smaker ikke bare godt, den er i tillegg sunn og veldig enkel å lage. Det er også en allergivennlig kake , her er det ingen egg, ikke noe melk, ikke noe mel, ikke laktose og ikke gluten og til og med uten sukker. Denne spindelvev- kaken er litt ekkel å se på, men ikke verre enn at man får lyst til å smake på den.


Selve kaken er en klassisk sjokoladekake som jeg har fylt med en kjempegod mokkakrem. Kaken toppes med sjokoladeganache (glasur laget av kokesjokolade og kremfløte), og spindelvevet består av helt vanlig. Tror det er den beste glutenfrie sjokoladekaka jeg har bakt. Og jeg har hatt cøliaki i mange år.


Kjempegod kake

Har vegra meg for å servere nettopp sjokoladekake, men nå skal jeg lage den oftere når det er snakk om langpannekake. Tusen takk for oppskrift! Jeg baker en del på jobb, og får ofte høre at denne kaken er kjempegod. Nå skal du få oppskriften av meg, om du har lyst å prøve.


Herlighet, går det an å ha kake som denne liggende fremme med denne type missinformasjon. Overskriften burde vise, hvordan ruinere og sløse bort ingredienser på en flat lefse. Dette er løgn fra a til å. Jobbet på bakeri for år sia, og der bakte de denne kaken.


I fyllet brukte de fløte. Ingen smørklumper og fyllet får en fin konsistens. Siden kaken er så mektig så har jeg gått ned på smørmengden.


Er dette verdens raskeste og enkle kaker ? Her er bakebloggerens ultimate latmanns-favoritter. Vi vet alle hvor kjipt det føles å sitte sliten i sofaen etter en lang dag, og plutselig kjenne godis- og kakebehovet snike seg på: Energinivået er for lavt til at du orker å gå på butikken, men du kjenner at alle celler i kroppen trenger en saftig kake.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg