mandag 25. september 2017

Pene jentenavn

Liker generelt korte jentenavn som ender på -a, både Hedda, Nora, Thea og Oda er vakre navn, men krona på verket er uten tvil: Tuva! Vil gjerne ha ei datter en gang jeg, og hun skal aller helst hete Tuva. Fjorårets toppnavn på jentesiden, Nora, har falt ned til en femteplass, og gav dermed plass til de vanlige toppnavnene Emma, Sara og Sofie.


Toppen av jentelisten er dørgende kjedelig. Noen som har noen forslag? Sjeldne eller uvanlige jentenavn som ikke alle har! Har trålet navnebøker og nettet etter litt sjeldne og vakre jentenavn , men de jeg faller for, liker ikke min kjære. Og navnene vi begge liker, synes jeg er for poppis eller så blir det for kort i forhold til etternavnet.


Trodde ikke det skulle være så vanskelig! Sv: Uvanlige og pene navn Jeg synes August er et kjempefint guttenavn, og det er vel heller ikke så veldig vanlig tror jeg. Av andre uvanlige jentenavn finnes jo også Mathea, Vårin og Idun. Synes Mathea og Vårin er nydelige jentenavn ! Søk etter jentenavn : På Fine- jentenavn.


Se på menyen under, jentenavn i alfabetisk rekkefølge kan være nyttig hvis du allerede har en liten idé om hva slags jentenavn du leter etter. Jeg er dessuten ukorrekt nok til å like en hel del topp-10-navn, som Emilie, Nora og Linnea, og det er jeg neppe alene om, ellers ville de ikke vært på topplistene. Har Mats, Sivert, August og Ferdinand på lista, med kanskje Sivert øverst.


Blant dem vi fant var Lerke, Diis, Eirun (alle jentenavn ), Trygg, Thorn, Eggert (guttenavn) og Love (gutte- og jentenavn ). I Telefonkatalogen står en person oppført med det romantiske navnet Love Joy, og en annen har fornavnet Love Erik Peter. Men de er ikke de eneste med det kjærlige navnet. Finn jentenavn til babyen din. Se populære, vanlige og sjeldne jentenavn.


Se navnestatistikk med topplister for jentenavn. Bærer en liten prinsesse i magen. Mannen har allerede begynt å kalle henne Marie, da dette var et navn vi diskuterte for og syntes mye om for en stund tilbake.


Nå har jeg imidlertid blitt lei av det navnet. Kort, enkelt og uvanlig jentenavn. Storebror heter Oscar. Det finnes ingen navn som alle synes er pene. Men det finnes navn som har vært ganske høyt oppe på popularitetslista i generasjon etter generasjon, og de har jo de aller fleste vent seg til.


Det er flere slike guttenavn enn jentenavn , sistnevnte er mer påvirket av motetrender. Kristian (stavet på diverse måter) er et eksempel. Noe som passer bra, siden jeg ikke er saa glad i norske navn uansett. Minnah skrev: Anette - Anita osv - det er jo bare så 70-talls! Disse navna var sterkest på 80tallet de.


Navnestatistikk og navnesøk på fornavn og etternavn. CSS-filen ble ikke lasted ned korrekt, skjermleseren støtter ikke CSS, eller din versjon av Internet Explorer er for gammel for dette nettstedet. På denne nettsiden finner du kattenavn til katten din.


Oversikt over populære kattenavn, kule kattenavn, hovedsaklig norske kattenavn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg