fredag 30. oktober 2015

Koke potet i mikro

Poteter kan og kokes i mikroen. Dette er greit når du er alene og ikke gidder å koke på vanlig måte. Du legger potetene i en form med lokk over. Ha gjerne i litt vann.


Prikk hull på skallet med en gaffel før du skrur på mikroen. Du må beregne ca minutter pr middels stor potet med full styrke, avhengig av type ovn. Sjekk at det fortsatt er vann igjen i bollen, trenger ikke være mye men skal være litt vann synlig. På min mikro -ovn som er 700W tar det minutter å koke en stor potet delt i 4. Skal du ha bakt potet til middag? Det tar minst en time i ovnen, men hvis du kjører potetene på full guffe i mikroen i 4-minutter først, går det mye kjappere.


Da blir de gjennomkokt først, så kan ovnen sørge for den deilige sprø skorpen etterpå. Husk at du må stikke hull på poteten før du har den i mikroen. Slik fr du spr potetbter i ovn uten frityrkoke.


Koke potet i mikro. Jeg putter potetene i en ildfast form med lokk, har oppi litt vann. Både i min gamle og i min nye micro. Jeg stikker hull på skallet, legger dem i en boks med litt vann i bunnen, og kjører på.


Og da blir de altså så seige at det er uaktuelt å servere slikt til andre. Mikro passer supert til å steke poteter! Skjær potet i skiver, båter eller stenger, og legg det på et kjøkkenpapir, som du så setter i mikroen. Dryss salt og krydder over, trenger egentlig ikke noe olje på. Jeg ville ha prøvd meg fram, prøvd med 2-min om gangen.


På NetOnNet har vi mikrobølgeovner med god kapasitet og smarte funksjoner! Bestill nå, betal senere, gratis avbestilling, døgnåpen kundeservice på ditt språk. Budsjett til luksus, hoteller og hjem. PIаn vаn zаkеnmаn hееft еnоrmе imрасt ор jоuw inkоmstеn! Vеrdiеn еIkе dаg gеId!


VET at denne skal på matforumet, men der er det ingen, og jeg har dårlig tid. Om du skal spise søtpoteten som en bakt potet , bør du avslutte med å gi søtpoteten minutter i stekeovnen for å få deilig, smeltet ost og sprø kanter. Det er vanskelig å få sprøtt resultat i mikroen, så akkurat her er ovnen uslåelig. Hvordan gjør jeg det?


Her er fremgangsmåten - prøv selv! Isbittrikset som gir evig liv til urtene. SE OGSÅ: Slik lager du perfekt eggerøre, på forskjellige måter! I denne smarte videoen får vi se hele tre forskjellige måter å koke egg på i mikrobølgeovnen.


Vask koke to ganger om dagen og bruke antibiotika til området. En varm komprimere vil bidra til å trekke pus fra et oppkok. The Healing Process. Må jeg ha på veldig svak styrke?


Kan være litt viktig for folk å vite om at den kan ta fyr. Dette er flott for opptatt mamma som trenger å få middag klar rask. Det er også stor for de varme sommermånedene når du ikke vil slå på komfyren eller ovnen.


Denne typen plast kan smelte og avgi farlige gasser ved oppvarming i mikro. Heller ikke PVC-plast eller melamin skal i mikroen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg