tirsdag 27. oktober 2015

Gravid med mensen

Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme.


Kan man være gravid selv om man har mensen ? De fleste kvinner vil miste mensen helt dersom det har skjedd en befruktning. Noen gravide kan ha sparsomme blødninger fra skjeden de første 2-månedene. Hvis man er gravid kan man ikke få en skikkelig mens , men man kan få en mensenlignende blødning som virker som om at man har en vanlig mens.


Jeg kjenner stk som hadde mensen til riktig tid hver mnd gjennom hele svangerskapet. For de visste ikke de var gravide siden de hadde mensen. Begge har nå den dag idag friske og fine barn så det kan jo være en mulighet.


Ang å ha mensen, men likevel være gravid. Gravid når man har mensen - går det egentlig an? Hos de aller fleste kvinner vil sjansen for å bli gravid under mensen være mye mindre enn på andre tidspunkt av måneden. Men graviditet under menstruasjon er ikke umulig.


Det går ikke an å ha mensen mens man er gravid , da mensen er det som skjer når slimhinnen egget skal feste seg i løsner og kommer ut. Man kan ha menstruasjonsliknende blødninger, men det er ekstremt lite sannsynlig at disse kommer på samme tid og i samme mengde som din vanlige menstruasjon. Får man en vanlig mens betyr dette at man mest sansynlig ikke er gravid. Noen få jenter opplever en liten blødning selvom de er gravide.


Denne er som regel mye mindre enn en vanlig mens og varer også kortere. Du skriver at du har mistet mensen to ganger siden du begynte på p-pillen. Når du bruker p-piller med hormoner i så har du ikke lengre den menstruasjonen du hadde før du begynte med p-pillene. Det vil si at når man bruker hormonell prevensjon vokser ikke slimhinnen inne i livmoren på samme måte som når man ikke bruker slik prevensjon.


Veldig lang venteti det rare er at før dette hadde jeg ikke mens på tre mn testa hjemme og hos legen. Til og med hcg men var ikke gravid. Gikk på p plaster men slutta i juni og hadde da tre mens perioder som normalt så vet ikke om det er grunnen heller.


Gravid med mensen

Har man en syklus innenfor disse dagene kan man ikke bli gravid under mensen. Slik kan du bli gravid under mensen Ikke alle kvinner har en 28- til 32-dagers syklus. En kvinne med en kortere menstruasjonssyklus (dager, for eksempel), kan ha sju dager med blødning, ha samleie på hennes siste dag for blødning, og eggløsning tre dager senere. Menstruasjon, ofte bare kalt mens eller mensen , er en månedlig blødning fra livmoren hos jenter og kvinner i fruktbar alder som ikke er gravide. Menstruasjonen er en del av menstruasjonssyklusen, som er en fysiologisk syklus, det vil si et regelmessig gjentatt forløp i kroppen, som er styrt av kjønnshormoner.


Mensen , Tante Rø Uka, Perioden. I det siste har mensen endelig kommet litt frem i lyset, blant annet med den blodferske norske boken om mensen. Blant annet murringer. Men det murrer en del i livmor og eggleder og spesielt ved bevegelse.


Jeg har også litt gulaktig utflod som jeg hadde da jeg var gravid sist. Hvis mensen ikke kommer til tiden kan det bety at du har blitt gravid , men det trenger ikke å være grunnen. Noen ganger skjer det uten at det er noen spesiell grunn.


Prat med foreldrene dine, helsesykepleier eller lege om mensen blir borte i lengre tid. Noen som har vært gravide og hatt mensen de første mnd? Ikke så kjært barn har mange navn. Jeg spør ikke om jeg er gravid , for vet at det bare er å ta en test, men er litt nysgjerrig.


Er det mulig å være gravid ,når man har mensen ? Jeg er kvalm,blør av tannkjøttet og merker selv at jeg har hatt veldig kort lunte i det siste og blir fort irritert. Disse tegnene hadde jeg og. Menslignende smerter tidlig i svangerskapet kan være slike ligamentsmerter, noe som er helt ufarlig.


Men dersom smertene øker og kommer i kombinasjon med blødninger, kan det være tegn på en spontanabort. En spontanabort kan begynne med mensmurringer, og vil være fulgt av blødninger. Du tenker kanskje på at man tror man er gravid uten å virkelig være det. Dette er en psykisk forstyrrelse som er svært sjelden, men det er beskrevet, også i Norge. Normalt har en kvinne med innbilt svangerskap alle svangerskapssymptomer.


Tanken på at jeg kunne være gravid slo jeg fra meg – jeg hadde jo satt inn en spiral. Jeg snakket med ei venninne, og hun lurte på om jeg var helt sikker på at jeg ikke var gravid. Jeg nektet for at det kunne være det, men valgte likevel å kjøpe en graviditetstest.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg