tirsdag 8. september 2015

Refleksjonsnotat oppsett

Jeg har vært på forelesninger om refleksjonsnotat , lest i boka av Bie og lest her på forumet. Jeg skjønner likevel ikke hvordan jeg skal sette det opp, hvordan det skal se ut, hva det skal inneholde eller noe som helst, når jeg nå sitter og har hjemmeeksamen. Skulle så gjerne sett et eksempel på. A på refleksjonsnotat? Kort om hvordan dere har forstått oppgaven.


Sykepleiestudenter. Vesentlig fordi måten dere har valgt å løse oppgaven på avhenger av hvordan dere har tolket oppgaveteksten. TABELL: Tabellen brukes i denne teksten for å gi en rask oversikt over fakta på en ryddig måte.


De ulike tekstelementene har ulik forntstørrelse. Konsentrer deg om dine reaksjoner, handlinger, holdninger og følelser. Beskriv helst en situasjon der du har vært deltager. Som ledd i psykiatripraksisen i modul skal du skrive et refleksjonsnotat om noe du har opplevd eller observert i praksisperioden. I praksisperioden er det mange inntrykk.


Refleksjonsnotat oppsett

Formålet med notatet er å få anledning til å tenke litt i dybden rundt en situasjon som har gjort inntrykk på deg. I undervisningen diskuterer vi hverandres notater. Det er et viktig mål for studiet at dere som er. En mal som hjelper deg å skrive et refleksjonsnotat om en arbeidsprosess.


NDLA sin visjon er å lage gode, åpne digitale læremidler for alle fag i videregående opplæring og støtte opp om elever og lærere i aktivt og deltakende læringsarbeid. Men i bunn og grunn gjorde jeg det som også gjest har skrevet. Vi hadde ikke noen oppskrift, men vi vurderte arbeider vi hadde gjort på skolen tidligere og reflekterte over det opp i mot aktuell teori.


Dette refleksjonsnotatet er resultatet av mitt 2. Dette er menyen på siden min den har jeg valgt for å få et ryddig oppsett og får at det skal være lett å finne frem til de forskjellige undersidene mine. På Forside nedtrekkeren finner du intervjuet og info om studieretningen, på VG VGog VGfinner du de forskjellige periodene. Dette dokumentet er ment til å summere opp refleksjoner gjort rundt en kompetanseoppgave i Arbeidslivspedagogikk 1. Gjennom refleksjon, bevisstgjør man seg selv på de problemene man har møtt, og dermed hvordan de kan løses.


Hva som har blitt gjort: Vi fikk utdelt en oppave i kompetanse. Noen kommentarer til refleksjonsnotat Å reflektere betyr å tenke etter eller tenke gjennom noe. Samtidig som en personlig refleksjon er av stor betydning for kompetanseutvikling.


HVA ER ET REFLEKSJONSNOTAT ? Velg tema som interesserer og engasjerer deg, det gir liv og inspirasjon til skriveprosessen. Betegnelsen ”notat” brukes fordi du som studenten kan bearbeide disse ytterligere etter tilbakemeldingene fra. Siden vi har lrt og lage vrt eget oppsett prvde jeg meg p det, jeg tok utgangspunktet i den oppskriften Anja lastet opp p weeblyen, men. A - en blogg om meg. MAL: Jeg har valg en mal som heter.


Enn mtte flge et ferdig oppsett p hvordan vi skal reflektere? Jeg er operert ganske mange steder, og har mistet følelsen rundt arret på flere av stedene. Nervene i huden som er skadet.


Jeg ville ha tatt opp dette med fastlegen, og så evt fått re-henvisning til den som opererte deg. Synes også du skal vurdere å gå til en anne. Kan vel starte med å si at det er første gang jeg skal skrive et refleksjonsnotat , med mine egne tanker og meninger – som skal publiseres på en blogg!


En gang må vel være den første. Oppgaven gikk altså ut på at jeg sammen med ett eller flere barn skulle gjennomføre en aktivitet med digitale bilder. I forbindelse med praksis i psykiatrisk sykepleie, leverer bachelorstudentene ved Høgskolen i Bodø et skriftlig refleksjonsnotat. Studenten beskriver en situasjon i praksis som har berørt henne eller ham. Vi har brukt anonymiserte studiekrav fra denne praksis.


Disse har vi latt studentene selv analysere. Andre ganger kan det være at eleven synes noe er vanskelig,eller opplever noe på arbeidsplassen som gir grunnlag for etisk refleksjon. Da kan et refleksjonsnotat være nyttig. Eleven får da satt ord på hendelsen og egne tanker , og kan senere ta dette opp med veileder fra skolen.


Jeg går første året på HiST, og vi skal ha refleksjonsnotat som en del av eksamen. Kan noen forklare, evt sende en link til et refleksjonsnotat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg