tirsdag 22. september 2015

Brunt slim gravid

Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Dé Arco webshop van Nederland. Mote til rett pris - Shop enkelt online hos Zoovillage - Premium brands! Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme.


Jeg er gravid for aller første gang og det er en stor ting for meg. Derfor er jeg av og til litt ekstra bekymret hvis det skjer noe. Idag oppdaget jeg plutselig brunt slim fra underlivet.


Noen med lignende opplevelser? Er det en dårlig ting? Trodde jeg fant hjertelyd med doppler tidligere i uken, men tror bare det er ekko av min egen puls jeg hører. Har ingen smerter, og symptomene er inn. Jeg er nå gravid for første gang og er kommet til uke 8. Det som bekymrer meg er at når jeg var på toalettet i går kveld kom det dryppende dråper fra skjeden som var brun.


Når jeg tørket meg etterpå var det også en lysebrun væske på papiret. Denne brunaktige væsken kommer også i dag. Den kan gjerne bli litt tykkere og seigere enn når man ikke er gravid.


Er utfloden økt og illeluktende ved graviditet, eller om fargen endres til brun , grønn, rosa eller gul, bør du ta det opp med jordmoren eller legen din. Er på jobb, jordmor har prøvd med utvendig ul, men apparatet er for gammelt til å se noe sikkert. Hun skal høre med en av legene for meg om de kan ta innvendig. Pga dette trodde ikke jeg at jeg kunne være gravid , men tok test i uke som ble positiv. Jeg har hatt brun utflod siden uke jeg.


Har fremdeles litt brun utflo men veldig lys brun , men har hørt at dette er veldig vanlig. Alle graviditeter er forskjellige så jeg orker ikke bekymre meg så alt for mye. Mot termin vil livmorhalsen modnes. Den blir mykere og kortere og holder dermed dårligere på slimpluggen. Hos de fleste gravide vil slimpluggen løse seg opp og komme ut som rikelig tyntflytende, blank utflod.


I sjeldnere tilfeller kommer den ut som en tydelig slimpropp. Både livmorhalsen og skjedeslimhinnene produserer mye slim mot termin. Jeg hadde det på samme måte i uke er nå uker på vei. Hadde i dag antydning til biiittelitt brunt i en liten klump med slim som kom ut i dag.


Brunt slim gravid

Det kom mye mer enn bare litt farga slim da. Da kan mange kvinner oppleve at det kommer slim som utflod. Dette kan gjerne være blandet med litt brunt , gammelt eller friskt blod.


Mens noen tydelig vil merke en slimpropp vil andre ikke merke den i det hele tatt. Det vil variere hvor mye slim som kommer ut. En løsnet slimpropp trenger ikke å bety at fødselen er i gang.


Jente spør eksperten: Hei jeg er gravid i uke 3. I dag er jeg akkurat ferdig med uke og i går kveld kom det brun utflod. Ble naturlig nok litt bekymret, men snakket med en jordmor og en venninne som nettopp har født og ble litt beroliget. Det fortsatte i dag morges, men det har ikke kommet noe særlig mer si. Da er det en pH-forstyrrelse i de snille bakteriene i normalfloraen.


De er i ubalanse og da kan det lukte litt stramt, gjerne fiskeaktig. Ved bakteriell vaginose behandler vi det kun hvis pasienten har plager eller hvis hun er gravid. Bakteriell vaginose er ikke farlig og går stort sett over av seg selv.


Blodig opphostet slim vil si blod eller blodtilblandet slim som hostes eller harkes opp fra de nedre luftveiene. Mulige årsaker kan være mange, fra forkjølelse og neseblødnin, til blodpropp i lunge og lungekreft. Brunt slim er et tegn på kronisk bronkitt. De som jevnlig røyker sigaretter kan ha brunt slim. Eksponering for luftforurensning kan føre til brunt slim.


De som røyker rørene er utsatt for brunt slim , fordi de tar i mer enn bare nikotin. Personer som er utsatt for passiv røyking kan utvikle brun slim i lungene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg