torsdag 24. september 2015

Nydelige guttenavn

Har Mats, Sivert, August og Ferdinand på lista, med kanskje Sivert øverst. Mange navn går i hundreårssykluser, og blir populære igjen når de bare blir gamle nok, sier navneforsker Ivar Utne. Trenger hjelp til finne et lite brukt navn til mageboeren.


Alle de navnene var fine Nathaniel er jo nydelig. Da var de uvanlige og nye navnene gjerne satt sammen av navn man kjente fra fr, som for. Jeg er helt blank ¨på guttenavn jeg,.


Det finnes mange nydelige jentanavn da. Vi får vår andre gutt til våren, og har begynt å tenke på navn. Har lyst på et bibelsk navn, men vil ikke ha et for vanlig navn :-) Hva synes dere om Emmanuel?


Men kommer litt ann på om du liker sukkersøte navn eller ikke. Vi skal ha jente denne gangen, derfor tenkte jeg å slenge inn et par forslag til deg som vi ikke får bruk for. Vi liker litt spesielle navn og hadde tenkt på navn som Matheo, Emilio, Orlando, Leon og Vincent. Lykke til meg navnvalget. Andre klatrere å merke seg er Matheo og Alfred.


På jentesiden er topplisten omtrent uendret med Emma, Nora, Sara og Sofie blant de fire mest populære navnene. Gutten vår heter Colin Christopher. Olivia, Ella og Maja er nye på topp ti. Vil gjerne ha ei datter en gang jeg, og hun skal aller helst hete Tuva.


På din liste synes jeg Athena, Zahara, Arian, Isaia og Marino var nydelige navn! Liker generelt korte jentenavn som ender på -a, både Hedda, Nora, Thea og Oda er vakre navn, men krona på verket er uten tvil: Tuva! Om du liker navn som er fulle av styrke og personlighet, kan et navn av germanske røtter være det beste valget for din datter.


Med sin nydelige lyd og kraftige betydning kunne Fawzia gjøre en god import. Dette navnet er den somaliske versjonen av Fawziyya og betyr seirende. Fowsio: Foreldre vil at barna skal ha den optimale sjansen for suksess. Vi bryr oss om ditt personvern.


KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi er sikker på at selv du vil ha det samme for din datter. Et eksempel på et gammeldags navn som har blitt superpopulært igjen, er det nydelige jentenavnet Tomine. Dette kan enten skyldes disse navnebølgene eller det faktumet at Morten Harkets. Glemte Vegard og Vebjørn Nydelige navn det også.


Del dette innlegget. Har hørt at katter bør ha navn med bokstaven s i? Jeg syns også det er morsomt med ordentlige navn på katter. På denne nettsiden finner du kattenavn til katten din.


Ikke sånn Flisa og Pusi og Pjusken (selv om jeg må innrømme at mine katter har hatt sånne navn). Oversikt over populære kattenavn, kule kattenavn, hovedsaklig norske kattenavn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg