tirsdag 29. september 2015

Henvisning til gynekolog

Undersøkelse og behandling skjer på en konfidensiell og profesjonell måte da gynekologiske problemer ofte er av personlig og intim natur. Du trenger ikke henvisning for å komme til gynekolog , og det er vanligvis kort ventetid. Jeg forstår det jo egentlig da, særlig om du bor et sted det er lang ventetid hos gynekolog. Både jeg (som får henvisning og fastlege) og hun går til privat gynekolog hvert tredje år.


Henvisning til gynekolog

Jeg synes det er verdt pengene, god service, hyggelige folk og en grundig sjekk av hele sulamitten (innvendig ul) gjør det verdt prisen. Må man ha henvisning fra fastlege for å komme til gynekolog ? Jeg ble tildelt kvinnelig f. Du kan eventuelt gå til fastlegen først. Noen gynekologer trenger du ikke henvisning til , for eksempel gjelder det gynekologene ved Aleris.


Så hvis du helst ønsker å komme direkte til en gynekolog , så kan du enkelt bestille time direkte, sier hun og fortsetter: – Terskelen for når du skal gå, er veldig individuell. Trengte en vanlig undersøkelse hos gynekolog ( celleprøve pluss ultralyd ) så dro til fastlegen for å bli henvist. Der fikk jeg avslag fra gyneklog fordi fastlegen hadde skrevet at jeg var engstelig. Jeg måtte forklare fastlege, at ja, det var jo en naturlig del av å ha et nært familiemedlem med. Imidlertid er det ikke alle som har eller tar seg råd til dette.


Finn gynekolog på Legelisten. Vi har spurt våre brukere om hva de ønsket at vi skulle legget til på Legelisten. Over 8har svart og hele svarte at de ønsket vi skulle legge ut gynekologer. Ved henvisning til avtalespesialist vil egenandelen du som pasient må betale, være den samme som ved behandling på et offentlig sykehus. Egenandel er betaling fra pasienten som inngår i frikortordningen.


Pasientbetaling er annen betaling som kan kreves av pasienten, og som ikke inngår i frikortordningen. Hvordan oppsøke gynekolog ? Gynekolog med avtale må man ha henvisning til fra en lege, vanligvis fastlege eller legevaktslege, og henvisningen blir da prioritert i forhold til hastegrad av hvilken problemstilling det gjelder. Jeg må ha en ny gynekolog , og fikk beskjed på legekontoret hos den gamle gynekologen, at jeg måtte ha henvisning fra fastlegen.


Troppet opp på legekontoret, og fortalte at jeg trengte en henvisning , for jeg ville gjerne gå til den gynekologen som var ansatt etter min gamle. Hos vår gynekolog får dere hjelp til å få det til. Her kan prosessen starte med utredning og eventuelt videre henvisning til assistert befruktning. Du trenger ingen resept.


Det gjorde jeg i dag. Hos Volvat finner du dyktige og profesjonelle gynekologer med lang erfaring. I desember var jeg hos fastlegen min og ble enig med henne om at hun skulle sene henvisning til gynekolog. Jeg ventet og ventet på svar fra gynekologen. Men etter et par telefoner fikk jeg vite at den henvisningen aldri ble sendt.


Jeg ringte til legen og da fikk hun fart på seg og sendte henvisning. VELKOMMEN TIL DIN GYNEKOLOG ! Som erfaren kvinnelig spesialist i fødselshjelp og kvinnesykdommer kan jeg tilby deg gynekologiske undersøkelser og svangerskapskontroller hvor du skal føle deg trygg og godt ivaretatt. Din Gynekolog er en privatpraksis uten tilskudd fra det offentlige.


Henvisning fra lege er ikke nødvendig. Jeg går også til gynekolog , får henvisning fra fastlegen. En gynekolog er i mine øyne mye bedre, de har også ultralyd som de da kan sjekke eggstokker og livmor med. Gynekolog Ivar Omsjø Henie har mer enn års erfaring som legespesialist.


Vi behøver ikke henvisning fra lege.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg