torsdag 22. mai 2014

Dikt til tantebarn

Denne gangen vet de ingenting, så vi kommer til å fortelle det om uker. Finnes det noe dikt om hva et tantebarn er også? Margaret kastet et blikk på brevet fra sin søster, og skjøv det over frokostbordet til sin tante. Etter et øyeblikks stillhet, gikk tåreslusene opp.


Nok eit lys skal blåsast ut, du blir snart ein vaksen gut, åra har gått i slik ein fart, og vi har vore med deg heilt frå start. Til vår nydelige prinse nevø. Du er utvalgt av livets tilfeldigheter. For evig og allti Litt på tross av, Men mest på grunn av, nydelige dikt 24. Flere resultater fra forum.


Dikt på kort til nyfødt 25. Ti tunge r med dikt for nasjonen Boksk Leveregel Det var mor sitt. Barn , og det er godt vere i Oslo med mine sstre, tantebarn og sjlvsagt. Barn som er vant til krittik, lærer seg å fordømme.


Arnulf Øverland skrev forresten en rekke dikt som var tenkt til bruk ved ulike anledninger - barnefødsel, barn som blir voksne, bryllup og slikt. Hvis du finner en Samlede dikt , så står de der - eller jeg kan sjekke i helgen, om du minner meg på det. Noen som sitter på slike dikt ? Har to eldre sønner, hver av dem har et dikt jeg har funnet innrammet over senga, fra mamma til sitt barn (11-åringen vil absolutt ha det på gutterommet, tror de syns det er veldig koselig og godt) Ganske dype, pene dikt.


Nå prøver jeg å lete frem til tredjemann, fo. Fant dem på barnemix. Til lykke med guttens dåp familiens lykke og håp. Gud velsigne din dåp det er framtid og håp Nå er du skrevet inn i Guds store bind med alles navn. Må livsferden din føre deg trinn for trinn mot h. Dette er virkelig et vakkert og flott dikt ! Skrev det i konfirmasjonskort til mitt eldste tantebarn.


Niesen min konfirmeres nå snart, og pga studentbudsjett har jeg ikke råd til å gi mer enn 5kr. Men det går sikkert fint, hun får nok mer enn nok av andre Men, en ting jeg glemte å nevne er at jeg skal ta konfirmasjonsbildene hennes, så det i seg selv blir jo en slags gave - for foreldrene hennes hvertfall, hehe. Er du ute etter et morsomt bursdagsdikt til noen som fyller 50? Da har du kommet til riktig sted.


På denne siden presenterer vi flotte dikt noen som fyller 50. Jeg skal snart holde tale i konfirmasjonen til min nevø som jeg er fadder til , og lurte på om noen har tips til sider på nettet hvor man kan finne eksempeltaler? Jeg er normalt temmelig skrivefør og har vanligvis ingen problemer med å sette sammen en god tekst, men føler nå det har stoppet opp li. Konfirmasjonsdikt, konfirmasjonskort, konfirmasjonsbilder, konfirmasjonsfest, konfirmasjonstips. Til deg fordi du er både tøff og grei.


Siden vi er omtrent like gamle trenger vi ikke snakke mer om alder. Gode venner husker bursdagen din, men glemmer alderen. Gratulerer med nok et spenstig tall i samlingen din. Nå er det din tur til å feire at det er lenge siden du ble født.


Vinen gjør underverker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg