onsdag 3. august 2016

Gravid sykemeldt

Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme.


Gravid og stolt sykemeldt ! Har en tung jobb med mye løfting hvor jeg må stå timer og løpe rundt omkring minst timer. Den gravide kan få bekkenløsning, som gjør enkelte typer arbeid umulig.

Hun kan ha plager under graviditeten som kvalme, søvnproblemer og tretthet, smerter i korsryggen, vondt i legger eller føtter eller dovne hender og. Sykemelding som gravid. Har du vært sykemeldt i svangerskapet, hvorfor? Jeg har vært sykemeldt pga bekkenløsning og soveproblemer - men arbeidsgiveren min er ikke fornøyd mener at være gravid er ikke sykdom. Var vel i utgangspunktet negativ til at jeg var gravid i det hele tatt.


Gruer nå, kommer ikke til å svare på spørsmål om hva som feiler meg eller hvor lenge jeg blir sykemeldt - det vet jeg jo egentlig ikke! Men kjenner lite lyst til å gå tilbake til jobb, må jeg innrømme. Er du gravid og frisk, men arbeidet eller forhold på arbeidsplassen kan skade fosteret, kan du ha rett til svangerskapspenger.


Du kan komme tilbake tidligere.

Du trenger ikke lenger gi beskjed til NAV på forhånd. Det er heller ikke nødvendig å be legen om. Har lenge (fem uker) slitt med en urinveisinfeksjon som jeg ikke har fått behandling for da jeg ikke fikk time til lege før etter 5-uker. Rask og trygg leveranse.


Er du sykemeldt , gjelder ikke ferien. Sjekk opp dette med jobben din. Samtidig kan man si at det ikke belønnes at det blir tilrettelagt. Hvis man blir 1prosent sykemeldt kan arbeidsgiver får inn en vikar, det kan være billigere enn å tilrettelegge, sier overlege og forsker Signe Dørheim til ABC Nyheter.


Når har man rett på foreldrepenger? Som nyansatt har du ikke rett til å bruke egenmelding før etter flere uker i arbeid. Her er reglene som gjelder. Blir du syk, kan sykemelding redde deg. Hvis du setter deg inn i dette så er du godt rustet for å ivareta et trygt arbeidsmiljø og redusere sykefraværet blant de gravide.


Og du vil få innsikt i støtteordninger som din virksomhet kan ha rett på når en ansatt blir gravid. Ofte stilte spørsmål fra ledere med gravide ansatte Hva er arbeidsgivers ansvar når en ansatt blir gravid ? I mange tilfeller så er jeg enig i at det nok kan være litt for lett å få sykemelding når man er gravid. Jeg var sykemeldt fra uke til i svangerskapet, og måtte nesten argumentere meg til at jeg ikke skulle være 1 sykemeldt i flere uker.


Bør det forventes at man bruker mange timer hver dag på dagtid til husarbeid osv?

Her er det snakk om å ha blitt tvangssykemeldt av legen, er i uke 1 men sliter med å sovne på jobb, på kvelden osv. Vil være 4mnd på vei når jeg ikke har jobb lenger og ser på det som heller vanskelig å finne ny jobb her i området, da spesielt som gravid. Jeg er gravi sykemeldt av andre grunner og fått oppsigelse fra jobben.


Om jeg blir videre sykemeldt , helt frem til permisjon, vil jeg da få permisjonspenge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg