tirsdag 16. august 2016

Festeblødning symptomer

Tidspunktet gjør at en eventuell blødning kan forveksles med neste menstruasjon, selv om en festeblødning normalt er en langt mindre blødning. Mange forveksler festeblødning med mens. Her får du svarene på det du lurer på om blødninger under eggløsning og festeblødning. Dersom du opplever å få blødninger eller utflod under eggløsning, så skyldes det mest sannsynlig hormonelle forandringer i kroppen. Du kan ikke ha menstruasjon samtidig som, eller rett etter, eggløsningen.


Festeblødning kan vare opp til et par dager. Mengden blod i en festeblødning kan være fra bitte litt til en blødning som er tydelig, men som regel ikke like sterk som en mens. Du kan godt være gravid uten å få festeblødning , flertallet er det.


Det er ikke veldig vanlig og når det forekommer kan det ofte bli forvekslet med menstruasjon. Blødning etter overgangsalderen er hyppigste presentasjon. Før overgangsalderen kan tilstanden debutere med uregelmessige blødninger. Sporadiske småblødninger etter samleie behøver vanligvis ikke å undersøkes hos lege.


Jeg har hatt festeblødning med alle mine 3. Det har ikke gjort vondt hos meg, men jeg har jo hatt mensmurringer og først trodd det har vært mensen. Hormonendringene sammen med signaler fra celleklumpen gir et budskap til mors immunforsvar om at denne kimen ikke skal avstøtes fra livmorveggen. Det er en uke til menstruasjonen kommer - eller ikke kommer!


Vet ikke helt om man bør fortelle hva en festeblødning er her på forumet, paranoiaen kommer vel til å ta helt av. Denne er ofte litt anderledes enn vanlig mens og kommer ofte noen dager før. Selv om positiv graviditetstest og uteblitt menstruasjon er de eneste sikre tegnene på graviditet, kan kroppen røpe seg på mange andre måter også. Blødende tannkjøtt, smerter i korsryggen, metallsmak i munnen og flere andre rare symptomer kan være tidlige tegn på graviditet. En liten blødning som enkelte kvinner opplever 5-dager, kan være en festeblødning , hvis det er en grunn til at kvinnen skulle være gravid.


Hvordan ser en festeblødning ut? Vet at det kan være festeblødning ? Men i dag har jeg litt sånn mensmurringer, så kjennes ut som om den kommer da. Men er jo ikke venta før lørdag. Og det får man vel ikke under festeblødning og graviditet? Jeg vet ikke helt når jeg burde se noe på en test om dette isåfall var en festeblødning.


Har time hos gynekolog på fredag for å ta celleprøve, vil de kunne se noe allerede? Sv: Smerter og festeblødning Takk for alle svar Jeg fikk dessverre mensen i dag, sukk. P neste gang skal jeg ikke teste før det har gått over dager uten mens. Noen blør nesten som en mens, mens noen bare blør såvidt det er litte grann.


En festeblødning kan vare i alt fra 1-døgn. Det har ikke noe å si for hvor vellykket en graviditet er, om man har en festeblødning eller ikke. Hei, jeg fikk en slags liten blødning på lørdag, bare litt rosa i trusen og litt på et tørk - rosa utflod.


I natt våknet jeg med kvalme og måtte løpe på do for å kaste opp. Var dårlig da jeg våknet også, men det bedret seg etter litt mat. Kom til å tenke på at jeg hadde festeblødning da jeg ble g. Livmorhalskreft på et tidlig stadium gir ofte ingen symptomer , og kan oppdages når det tas celleprøve fra livmorhalsen.


Hos mange oppdages sykdommen tidlig, og i slike tilfeller er muligheten for helbredelse god. Disse symptomene kan være tegn på andre tilstander og ikke nødvendigvis kreft. Blødningen kan være svak eller som en brunlig utflo men man kan også ha en menstruasjonslignende blødning.


Hva kan man gjøre ved mistanke om graviditet utenfor livmoren? Hvis man er gravid og får ovenstående symptomer skal man kontakte lege.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg