mandag 29. desember 2014

Hoster til jeg kaster opp

Kasta alltid opp rett etter jeg hadde lagt meg pga hosten. Trente ikke, men klarte likevel å være normalt fysisk aktiv, selv om det innebar å kaste opp en ganger på de 2km jeg pleier å gå til barnehagen. Hosten er tydelig dyp, og kjennes godt i lungene når jeg hoster.


Jeg hoster så hardt at jeg kaster opp. Klarer ikke å holde igjen, og har i dag endt opp med å spy ganger. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har noen tips? Jeg er kvitt det meste, men har ennå smerter i halsen og har nå fått kraftig hoste.


Jeg er spesielt plaget med morgonen der jeg hoster til jeg spyr. Kanskje tre ganger til i løpet av dagen må jeg gå på toalettet fordi jeg hoster til jeg kaster opp. Har tatt hostesaft og zyx. Burde jeg gå til lege?


Hoster til jeg kaster opp

Tidvis hoster jeg til jeg brekker meg, og noen ganger kaster opp slim. I noen få tilfeller har jeg hostet til jeg har kastet opp ordentlig. Jeg brekker meg generelt mer i periodene jeg hoster. Blir fort bråkvalm, og kan brekke meg uten at jeg hoster. Jeg har vært hos to leger pga dette.


Når jeg kaster opp kjennes det ut som det er en blokkade i halsen. Kaster opp og får kramper - hva kan det være? Må opp for å tisse mange ganger om natten, hva kan være årsaken?


Spiser lite, og kaster opp når jeg får i meg for mye, bør jeg gå til legen? Jeg vil gå ned i vekt, og kaster opp maten av og til. Kattunger blir ofte smittet gjennom melken til mor og bør derfor bli satt på kur når de har nådd en viss alder. Om du ikke vet om katten har blitt behandlet for invollsorm kan du gå til veterinæren og få en resept. Nå hoster hun så mye at hun kaster opp.


Hun får forkjølelse astma, så hun får astma medisin. Hjelper lite, noen som har noen tips? Sønnen har det litt som meg, om jeg hoster veldig mye kan det utløse brekningsrefleksen og jeg kaster opp.


Det er lenge siden han har gjort det, men i kveld etter han hadde sovnet hostet han, og kastet opp litt. Han har vært syk i flere dager med feber, men har vært feberfri siden i gårkveld og f. Men nå har jeg harka sånn i snart dager, og begynner å bli lei. Får se det an noen dager til , jeg er nok bare støl i ribbeina (som legen sa).


Også kalt uproduktiv hoste , kommer av irritasjon og kløe i luftveiene, og kan låte litt gjøende. Grunnen til at tørrhoste ofte kalles for uproduktiv, er at du ikke hoster opp noe. Hosten har ingen funksjon i seg selv, utenom å fortelle deg at slimhinnene i halsen er irriterte. Toåringen vår er forkjølet og har vært det i snart dager.


I dag måtte jeg også hente i bhg fordi hun hadde hostet til hun kastet opp. Du skrev at du har to katter. Er maten ufordøyd når den kommer opp ? Når jeg er hos tannlegen må vi ta pauser fordi jeg brekker meg og hoster til jeg nesten kaster opp , forklarer hun.


Larsen forteller at hun har hatt flere dårlige tannlegeopplevelser som barn. Hei jeg har en katt som er år og han hoster mye og kaster av og til opp og han får bare tørr forr og jeg har funnet ut at han tåler ikke våt boxe mat da kaster han det opp. Hvorfor hoster han ? Og en ting til han har nesten ikke pels under magen helt nede hved underlivet ved halen. Barn får dobbelt så ofte luftveisinfeksjoner med hoste i hjem hvor det røykes.


Hvis spedbarn får luftveisinfeksjon, slimer de mye og kan få pustebesvær. De svelger slimet fra luftveiene og kan kaste det opp. Hoste hos spedbarn er ikke vanlig. Foreldre bør kontakte lege hvis barn under tre måneder hoster. Blodig opphostet slim vil si blod eller blodtilblandet slim som hostes eller harkes opp fra de nedre luftveiene.


Mulige årsaker kan være mange, fra forkjølelse og neseblødnin, til blodpropp i lunge og lungekreft. Jeg kaster opp maten når jeg får trang for det med mindre det er noen rundt. Det spørs om jeg føler jeg har spist mye.


Betyr dette bulimi? Det er normalt at barn kaster opp når de hoster. Dette skyldes at de puster med magen.


Ut over mageinfeksjoner kan oppkast blant annet skyldes: Barnet har spist noe det ikke tåler (eventuelt på grunn av allergi og overfølsomhet) Bakterier fra maten (matforgiftning).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg