mandag 21. april 2014

Husvask tips

En god husvask forlenger levetiden på ytterpanelet ditt, hindrer soppangrep og gjør at du slipper å male så ofte. Men også her er det mange som gjør feil. En av de vanligste feilene folk gjør under vårrengjøringen er å vaske huset nedenifra og opp hevder Raymond Myrlan kjedeleder i boligbyggeren Mesterhus. VASKEMIDDEL: Etter å ha spylt av veggen, sprayer du på vaskemiddel. Husvask skal brukes ved årlig vask av huset.


Unngå å la vaskemiddelet tørke på veggen, da har den.

Gjør jobben riktig, og du kan få et vakkert resultat som holder seg godt i mange år. Du trenger husvask , påføringsflaske, børste og vannslange eller høytrykksspyler. Bruk gjerne hansker og beskyttelsesbriller. Med ønsker gjerne å ha det pent og 1. Har du noen tips til meg? Jeg bruker klorin til å matte ned overflaten før maling, ved å bruke en solid skrubb, og jeg bruker klorin ved husvask generelt når jeg ikke har planer om å male.


Så lenge det er frostfritt, kan den årlige vasken helt fint gjennomføres på sommeren eller om høsten. Det er imidlertid lurt å vente til den verste pollenspredningen har gitt seg, slik at man får med seg alt, sier Moberg.

Det er også noen av de bruksområdene produsenten selv trekker frem! Vinduer, ytre og indre flater, seter, puter, felger – skal vi tro bruker-erfaringer er dette noe av det som universalmiddelet kan gjøre for deg. Et tips skal være å blande den ut i vindusspylevæske for å få ekstra skinnende vinduer! Eller bruk den på frontruta.


Nå er jeg så sliten at jeg ikke hadde klart å vaske ordentlig etter meg, sier hun. Hei, overtok en (lofts)leilighet i går der selger dessverre ikke har vasket ordentlig ut etter min oppfatning. Det er en del (fettete) sot og smuss på vegger og skråtak, som mest sannsynlig ikke går bort med vanlig grønnsåpe.


Få pristilbud fra flere bedrifter. Spar tid og penger! Vask over badet og toalettet. Gode tips til å vaske toalettet effektivt finner du her! Støvsug gulv og tepper, og over sofaen.


På kjøkkenet vil de fleste ha sett behov for å vaske litt allerede – for å fjerne flekker etter matlaging, smuler og så videre. Hvis ikke, bør det uansett vaskes en gang i uken. Skyll etter en time med hageslangen eller en høytrykksspyler med lavt trykk.


Jeg personlig sverger til klorin, da dette er billigere, en liters kanne koster 1på europris, og den er mer enn effektiv nok til mitt bruk. Innlegget inneholder annonselenker Ah, den følelsen når huset er vasket og alt ligger på sin plass. Mitt aller beste husvask-tips gjør at vasken går unna i en fei.

Den er rimelig god. Faktisk skulle du ønske den var litt lenger. Simonsens tips for en vellykket husvask : 1) Legg arbeidet til en gråværsdag. I sollys kan vaskemiddelet tørke på veggen, noe som er uheldig.


Såpen kan nemlig gjør skade på det selvrensende belegget på slike vinduer. Bland den ut med vann, og sprøyt væsken på veggen. Spyl deretter av med hageslangen eller høytrykksspyleren. Skitt og sopp- og algevekster som ikke har festet seg til veggen, renner nå av. Begynn nedenfra og jobb deg oppover.


Etter at husvask er sprøytet på med en lavtrykksprøyte så gå på med en husvaskebørste på forlenger. Mao fra til kr literen ferdig utblandet. Det er vel ikke mulig å være så jævlig gjerrig at dette er et problem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg