tirsdag 27. september 2016

Gammeldags sitronkake

Gammeldags sitronkake

Akkurat noe for meg! Jeg elsker de gammeldagse formkakene #128578; Disse formene hadde jeg faktisk i handlekorga sist jeg var i Tromsø, men så kom jeg til å tenke på hvor proppende fullt det er i alle skap, og så la jeg dem pent på plass igjen. Vi har oppdaget at du blokkerer annonser. Vi i Godt hadde satt stor pris på om du hvitelister oss slik at vi kan finansiere vår journalistikk med reklame og fortsette å være en gratis nyhetskilde.


Gammeldags sitronkake

Dette er en enkel, men utrolig god Sitronkake. Kaken er svært myk og saftig, og har en frisk og deilig smak av sitron. En av de beste formkakene jeg vet om! Kakebunn: Sett ovnen på 1ºC. Riv skallet av sitronene og press ut saften.


Romtemperer smøret og rør smør og sukker hvitt. Tilsette ett egg om gangen og pisk godt mellom hvert egg. God søndag alle sammen! Håper dere har hatt en strålende helg. Selv har jeg hatt en travel helg med mye på agendaen.


Jeg var i Arendal i går for å. For var det noe de gamle tantene kunne, var det å lage all verdens deilige kaker. Sitronkake er ethvert selskap verdig - spesielt når det er servert med en fyldig ostekremglasur på toppen. Denne sitronkaken er syrlig og frisk, og enkel å røre sammen. Saftig og god sitronkake.


Sitronkake med sitronglasur er en god gammeldags formkake som tar under en time å lage. Den passer ypperlig å lage hvis du venter et litt uventet kaffebesøk. Jeg elsker sitron, og bruker det så ofte jeg kan, både i salt og søt matlaging.


Gammeldags sitronkake

De serverer selvsagt kaffe, men har også en rekke andre godsaker som er svært populære. En frisk og saftig sitronkake passer til de fleste anledninger. Med herlig, tykk kongelig glasur og fargerike bær blir det en vakker festkake. Når det kommer til sitronkake finnes det ingen anledning som er for stor eller for liten.


Den saftige og friske kaken er like perfekt til ettermiddagskaffen som til kakebordet på 17. En syrlig og deilig sitronkake er en klassisk formkake perfekt til familieselskapet. Server kaken som den er eller med en skje vaniljeis ved siden av. Vi bruker cookies (informasjonskapsler) på brodogkorn. Sitronkake i langpanne smaker friskt og godt og har en deilig, myk konsistens.


Kaken blir ekstra fin hvis du topper den med melisglasur med sitronsmak. Oppskriften passer til stor langpanne. Vær med på å gjøre oppskriftene våre enda bedre! Kom med dine tips og ideer til forbedring her.


Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg