onsdag 28. desember 2016

Nyttårs dessert

Nyttårs dessert

Velkommen til mitt søte kakeparadis! Jeg har bakt og samlet kakeoppskrifter hele livet. Her på Det søte liv viser jeg deg samlingen min med bakst og deilige kaker i alle slags varianter, lekker konfekt og nydelige desserter. Du kan når som helst melde deg av e-postlisten.


Nyttårs dessert

Det kan for mange bli dessert litt oftere enn i hverdagen. Mange, og spesielt unge, setter pris på at desserten er litt friskere. Så et bra tips er å putte litt mer frukt eller bær i dessertene. Den norske jordbærsesongen er kort, så nyt gjerne bærene i fullt monn når bærene er på sitt beste.


Velg gjerne en dessert som passer i forhold til sesong. I denne ukens Theas tips har jeg smalet noen av mine favoritt desserter til nyttårsaften. Karamellpuddingen er en skikkelig klassisker i familien min og créme brûlée er det alltid pappa som har laget. Det er en fløte- og vaniljebasert dessert , fra Nord-Italia, og navnet henviser til italiensk for “kokt melk”. Her kommer noen forskjellige forslag til hva du kan lage til dessert på nyttårsaften.


Nyttårs dessert

Nyttårsdessert , jepp det må man ha! Hva med å lage deilige minipaier med eple og karamell. Oppskrifter og tips på hjemmelaget dessert. Sjokoladefondant, crème brûlée, panna cotta, fruktsalat eller tilslørte bondepiker? Det er bare å velge den som frister mest - vi har oppskriftene.


Søte fristelser i form av en lekker dessert eller to tar festen til nye høyder, og du trenger ikke å være slikkmunn for å bli fristet. Vi starter denne menyen med crudo med laks og avokado. Vin til rå fisk, sashimi og sushi er et kapittel for seg selv, men riesling eller gewüztraminer kan passe bra. En vakker og overdådig dessert , for eksempel til nyttårsmiddagen. Du imponerer fort med nyttårsbomber med valnøttbunn, karamell- og karriparfait, nøttekrokan og marengs.


Nyttårs dessert

Frisk og god ostekake: OSTEKAKE Ca. Digestive kjeks Ca. Nytårsmenu: fantastiske desserter Slut årets sidste dag af med et brag af en dessert ! Vi har fundet fantastiske desserter, du kan forkæle dig selv og dine gæster med. Savner du inspiration til Nytårsdessert ? Alletiders Kogebog har masser af opskrifter.


Endelig er det helg! Jeg må si at denne fredagskvelden har vært etterlengtet etter det som har vært en temmelig intens og hektisk uke. Denne helgen skal jeg legge alt som heter jobb, oppdrag og plikter til side og bare kose meg med å bake akkurat det jeg får lyst på der og da. Vi har nedenfor samlet en god blanding af de bedste opskrifter, så du nemt kan vælge din dessert til nytårsaften. Imponér dine gæster med lækre kombinationer til den søde tand.


Panna Cotta er en italiensk dessert basert på fløte og vanilje. Desserten er lett å tilberede og smaker veldig godt. Server den med bringebærsaus, da blir den litt syrlig og enda bedre. Julemat - Helt Enkelt. Dette er boken Ida har gledet seg aller mest til å lage, en bok med hennes favorittjulemat.


Her ivaretar Ida julehøytidens mattradisjoner, men tenker også nytt, alt blir gjort med hennes egen vri.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg