onsdag 16. mars 2016

P stav mensen

PIаn vаn zаkеnmаn hееft еnоrmе imрасt ор jоuw inkоmstеn! Vеrdiеn еIkе dаg gеId! Probeer het vandaag nog! P - stav er sikker og langvarig prevensjon.


Innsetting av p - stav innebærer at en tynn stav legges under huden på innsiden av overarmen. Jeg er ei jente på år, som lurer på noe med mensen ! Før hadde jeg lange menstruasjoner på ca. Så i fjor sommer satte jeg inn en p - stav , hovedsakelig for å få mindre mens. Hormonet er innbakt i staven og små mengder tas kontinuerlig opp i blodsirkulasjonen.


Hvem er p -staven egnet for? Det er legen din som avgjør om du kan bruke p - stav. Ved å bruke Nexplanon P -pille kan føre til økt risiko for blodpropp, og dermed skal ikke brukes av kvinner som har hatt blodpropp eller er kan bli disponert for dette arvelig. Lege, helsesøster eller jordmor med spesiell opplæring, kan sette den på plass.


Før innsetting av p - stav må du vite helt sikkert at du ikke er gravi det tas derfor ofte en graviditetstest før innsetting. Du får lokalbedøvelse og selve innsettingen er helt smertefri. Det kan virke som at p - stav kan være et godt alternativ for deg.


Jeg synes at du skal snakke med legen din eller helsesøster på helsestasjon for ungdom om dette. Her får du også all nødvendig informasjon om dette prevensjonsmiddelet. Jeg fikk satt inn p - stav 2. Men for 2-uker siden fikk jeg den plutselig tilbake, og den varte i over en uke, noe som er unormalt for meg. Jeg har fortsatt småblødninger hele tiden, noe som er veldig irriterende.


P stav mensen

Er dette normalt ved bruk av p - stav ? Gruppe av jernholdige enzymer som i stor grad er involvert i nedbrytningen av legemidler i kroppen. Tyntflytende og hyppig avføring. Diaré som skyldes bakterie- eller virusinfeksjon kalles enteritt eller gastroenteritt.


Hvis du velger p -piller, p -ring eller p -plaster, kan du få utlevert inntil et halvt års forbruk av disse produktene på én gang. Er du år, betaler du 2kroner. P -staven virker i ca. Ved bruk av nødprevensjon kan effekten p - stav nedsettes. Jeg tenkte at da hadde jeg fått mensen tilbake, babyen sov natten gjennom så siden jeg ikke nattammet lenger tenkte jeg bare at sånn er det.


Vanligvis tar det mellom 1-måneder å få tilbake mensen etter du har sluttet på p -pillen. Foto: Fotolia Vis mer. Men, dette er faktisk noe som kan ta litt tid. Hvis du går av p -piller, hvor lang tid er det vanlig at det tar før du får tilbake mensen ? Ofte vil første menstruasjon være litt forsinket, for eksempel dager.


P -piller er nok det de fleste tenker på, men i tillegg finnes det gestagen p -piller, minipiller, p -plaster, p -ring, p - stav og hormonspiraler. Sammen med lege, helsesøster eller jordmor finner du ut hva slags type som passer for akkurat deg. En p - stav er et fremmedlegeme, og alle som har forsøkt å fjerne et fremmedlegeme som en flis, nål eller lignende, vet at det noen ganger kan være utrolig vanskelig. Og jo lenger den har vært der, jo verre er det. Når du setter inn en p - stav , legger du med vilje et fremmedlegeme under huden.


En annen hyppig brukt metode for fødselsregulering er kombinasjons- p -pillen. I motsetning til kombinasjons- p -pillen, kan Nexplanon brukes av kvinner som ikke skal, eller ikke ønsker å bruke østrogener. Når du bruker Nexplanon trenger du ikke å huske på å ta en pille hver dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg