mandag 7. mars 2016

Hvordan registrere seg som arbeidssøker på nav

Innloggede tjenester. Du kan logge på NAVs tjenester med ulikt sikkerhetsnivå. Med MinID kan du sende meldekort, bruke arbeidstjenestene, sjekke utbetalinger m. Med BankI BankID på mobil, Buypass eller Commfides kan du i tillegg søke om ytelser, skrive til NAV og motta meldinger fra NAV. Nå er det enda enklere å registrere seg som arbeidssøker på NAV.


Kan en registrere seg som arbeidssøker når en går på skole? Har jeg rett til støtte fra NAV ? Hvordan gjør man det? Har registrert CV, søkt jobber, sendt inn søknad om dagpenger - likevel står det Status: Registrert hos NAV - Ikke arbeidssøker. Og så fikk jeg SMS fra NAV der det sto at jeg måtte registrere meg som arbeidssøker på nav. Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt.


Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid. Nå bør du bli venn med Nav på Snapchat. Hun tror de fleste som mister jobben kjenner til at de må være raskt ute med å registrere seg hos dem. De aller fleste som mister jobben, eller vet de kommer til å miste den, er som regel raskt ute med å registrere seg som arbeidssøker og søke dagpenger, sier hun til Dinside. NAV kan sammen med virksomheten bidra til at overtallige raskt kommer i arbei slik at de slipper å bli arbeidsledige.


Det er derfor viktig at NAV kommer med i omstillingsprosessen så tidlig som mulig. Ta kontakt med NAV for informasjon om. Er arbeidssøker , har jeg rett til støtte fra NAV ? Er det bra å registrere søvnen med smartklokken?


Og når jeg går inn der feks, så ja, det er bare cv som blir oppdatert. Det skjer ikke noe registrering. JEg trykte på registrer som arbeidssøker , og da kom det bare opp at jeg er registrert på NAV fra før, for å bli arbeidssøker gå til min side.


Det er først når du har gjort dette at du regnes som arbeidsledig hos Nav - og har rett på dagpenger. Blir du arbeidsledig, er dette alt du får fra Nav. Da jeg registrerte meg hos nav.


Boozt godt utvalg av sko. Noen som vet om NAV gjør noe for oss som med størst sannsynlighet ikke har rett på dagpenger? Har det til hensikt å registrere seg ? NAV er noe som plutselig dukker opp nr jobben vr er truet eller kanskje allerede borte. Det er veldig viktig registrere seg som arbeidssker p NAV og ta imot de.


Den eksisterende lsningen baserer seg p registrering av CV for. Halden Arbeiderblad - Begynn ske nye jobber n 16. For de arbeidsskende. Finne ikke ut av dette, hvordan jeg skal registrere meg.


Dersom du også fyller de andre vilkårene som er nevnt ovenfor vil du ha rett på dagpenger. Men vær litt obs: du kan likevel støte på problemer hos NAV. Spurte i desember, ja, jeg kunne registrere meg på nettsiden deres som arbeidssøker. Jeg har CV der og alt.


Men hva er vitsen med å sitte hjemme og registrere seg , for å allikevel måtte inn på kontoret for at de skal endre statusen min fra: ikke arbeidssøker , til arbeidssøker ? Det gjøres jo også elektronisk. Men de kunne ikke gjøre det over telefon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg