mandag 30. juli 2018

Hekle bestemorruter

Hekle bestemorruter

Hos Hobbii finner du et stort utvalg av kvalitets Heklenåle. Alt skal vekk – Gjør et KUPP! Stor utvalg av billig garn. ZapMeta Tilbyr Oversikt fra Søkemotorer. Lær deg å hekle bestemorruter på få minutter!


Hekle bestemorruter

Ta en titt på videoen og se hvordan du kan klare å hekle slike søte ruter! Snart kan du lage et lite teppe! Hvordan hekle en bestemorrute fram og tilbake Våre videoer har ikke lyd. Vi er et verdensbasert selskap og våre videoer sees av mennesker over hele verden, der alle snakker forskjellige språk, hvorav mange ikke forstår engelsk. En introduksjonsvideo på hvordan lage bestemorruter etter ønske fra bloggleserne.


Unsubscribe from Princess0ra? Hekle en blomst - Duration: 13:10. Magda Elin Johnsen 17views. Jeg pleier alltid å hekle inn trådene slik at jeg slipper å feste dem etterpå.


Hekle bestemorruter

Spesielt på bestemorruter med mange farger sparer jeg masse arbeid. Det blir bare en tråd å feste til slutt. Klikk på det første bildet for å få alle store med tekst. Begynn fra høyre mot venstre og fest sammen med en kjedemaske og hekle lm (= fm). Pass på at du stikker heklenåla gjennom riktig maske på begge lappene.


Siste masken er i hjørnet. Neste maske hekler du i hjørnene på de to neste lappene. Når man skal feste sammen bestemorrutene til et teppe, putetrekk e. Siden jeg ikke har brukt den samme fargen på den ytterste omgangen, velger jeg å hekle sammen rutene med hvit trå som jeg også har brukt i rutene. Denne siden ble sist oppdatert 23. Her finner du lenker til hekleoppskrifter på tepper.


De aller fleste er gratis. Hvis du ikke kan å hekle fra før så kan du lære maskene her. Til bestemorruter trenger du bare å kunne luftmasker, kjedemaske og staver. Sett sammen til en ring med en kjedemaske i første luftmaske. Lag to staver gjennom luftmaskeringen.


Dette er nå det første feltet. La trådenden bli med i ringen slik at den. D Jeg har leeeenge planlagt et lappeteppe i bestemorruter , men har ikke startet enda rett og slett på grunn av at jeg ikke fant ut hvordan jeg skulle hekle dem sammen.


Hekle bestemorruter

Er litt fanatisk sånn sett, planlegger håndarbeidet i minste detalj, hehe :-P. Alle som starter å hekle vet at en dag må de lage det essensielle bestemorteppet. Vi skal nå vise deg en annen variant av dette klassiske bestemormønsteret.


Varianten vi skal vise deg er mye enklere fordi mønsteret hekles som rader istedenfor ruter. Her har vi først heklet en luftmaskerad. Du starter med å hekle stavmasker i 3. Du har løkker på nålen.


Figur 2: Stikk nålen inn i 3. Om du ikke har prøvd hekling før anbefaler jeg virkelig å gi det et forsøk. Jeg lærte meg selv å hekle fra en gammel bok som jeg fant i mammas bokhylle, og jeg ble umiddelbart hektet. Sinnasauene i garnkorga si og furter.


Trodde de virkelig at sinnet deres skulle få meg til å strikke. Jeg har eksperimentert og prøvd meg frem til hvordan det er best å hekle sammen bestemorruter. Har også funnet fram til en grei måte å hekle dem sammen etterhvert, slik at det blir mindre montering til slutt. Det er ei morsom rute å hekle. Montering er ikke min sterke side.


Annonse: Retromasker. Når jeg har hekla eller strikka tepper, så har jeg pleid å hekle dem sammen med fastmasker – det har fungert bra det altså, men nå har jeg fått tips om en annen måte å hekle sammen på. Jeg ser for meg at en slik sammenhekling gir et mindre kompakt teppe, og det kan jo også være ganske behagelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg