onsdag 4. april 2018

Kjemisk abort

Ved selvbestemt abort før utgangen av 12. Kirurgisk og medikamentell abort. Medikamentell abort er i dag den vanligste abortmetoden: Nærmere av abortene utføres i dag medikamentelt.


Tegn på kjemisk graviditet inkluderer ofte vaginal blødning kort tid etter positiv graviditetstest, gjerne ledsaget av magekramper og antydning til koagler i blodet. Ved SA hadde jeg ingen smerter, noe som visstnok ikke var helt vanlig. Kjentes ut som en vanlig menstruasjon. Dette er mange år siden altså.


I vår hadde jeg en MA, nesten uker på vei, da hadde jeg ganske mye smerter. Er usikker på den fra i dag, og om den ser positiv ut eller om jeg innbiller meg streken? Er som deg veldig redd for om det kan være en kjemisk abort - kommer definitivt til å teste på nytt i morgen. Men egget fester seg aldri. Ved tiddlig abort så har egget festet seg, men faller bort igjen.


Hvis du har en tidlig positivt resultat, og deretter får mensen kort tid etter, kan du ha hatt det som kalles en kjemisk graviditet. Det er vel det som kalles kjemisk abort ? Tester negavit igjen nå. Min gyn sa til meg en gang at man er veldig fruktbar etter en SA, gjelder det kjemisk abort også? Logiske motiver for abort. Mange velger tidlig å avslutte et svangerskap av en rekke ulike årsaker.


Selv om abort har funnet sted i alle kulturer gjennom historien, har medisinske fremskritt og endrede sosiale normer i det moderne samfunn gjort det til et mer tilgjengelig og akseptabelt alternativ enn for mange tidligere generasjoner. Mens det ikke er noen spesifikk behandling for denne type abort , finnes det alternativer for å hjelpe deg med å bli gravid. Hvis du har hatt mer enn en kjemisk graviditet, kan legen din utføre tester for å diagnostisere mulige underliggende årsaker.


Egentlig er det bare i forb. En kjemisk graviditet er en positiv test uten at det foreligger påviselig graviditet. Tilstedeværelse av hCG regnes som en positiv test uansett verdien (nedre grense er vanligvis 5).


Hvis man kvittere et foster er det en abort uansett titer på hCG. Denne typen abort er forskjellig fra andre misforståelser. Miscarriages kan oppstå når som helst under graviditet. Men de er mer vanlige før den 20.


Rundt halvparten av alle første graviditeter antas å ende i abort , og en kjemisk graviditet antas å være årsaken til de fleste av disse. Jeg hadde en kjemisk graviditet, ved det første IVF forsøket vårt. Kjemiske svangerskap er ganske vanlig. Jeg ringte gynekologen idag , og spurte om dette.


Han mente at det kan være lurt og vente en syklus. Men om jeg klarer å følge det rådet er en annen sak. En syklus føles lenge å vente, og har lest et sted at man er ekstra fruktbar etter SA og kjemisk graviditet. Ekspertsvar Maja spør eksperten: Hei. Jeg har fått svakt positive g-test dager på ra hhv 1 1 og DPO.


I dag (13dpo) var teststreken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg