tirsdag 3. desember 2019

Hvor langt er jeg på vei i graviditeten

Ved hjelp av vår svangerskapskalkulator kan du enkelt finne ut hvor langt du er på vei , og når du har termin. Utvikling fra uke til uke. I svangerskapskalenderen vår kan du lese om fosterets utvikling fra uke til uke. Her kan du også lese om hva slags utvikling, følelser og opplevelser som er vanlige for den gravide i de ulike ukene. Ordinær ultralyd er i uke 1 da fastsettes også termin mener jeg.


Er du usikker på hvor langt du er på vei er det vanlig å få henvisning til tidlig ultralyd for å anslå dette.

Det viktigste du må gjøre nå er å ta kontakt med fastlegen din så snart som mulig for videre henvisning. I går fikk jeg to sterke streker på graviditets testen. Det var en stor glede, for oss begge! Men vi begge prøver å regne ut hvor langt jeg er på vei.


Jeg pleier å få mensen hver femte uke, og har ikke hatt mensen siden ca. Jeg ble veldig syk i november, og tenkte at me. Det har jeg til en viss gra for så å plutselig falle tilbake til start igjen.


Noen ganger må jeg jobbe meg fram med eksponering mange ganger før jeg merker nevneverdig bedring, andre ganger kan det bli mye bedre bare med gang eksponering i samme.

Jeg er uten tvil gravi men er faktisk usikker på om jeg akkurat er ferdig med femte eller niende svangerskapsuke. Har alltid hatt dagers syklus inntil for noen måneder siden, den syntes så å bli dager, men fortsatt regelmessig. Siste menstruasjons første dag var juli.


Men jeg er ikke sikker på hvor langt jeg er på vei. Grunnen til det er fordi jeg hadde sex 31. Og noen dager senere fikk jeg mensen, tror jeg fikk mensen den 16. Jeg dør etter å få vite hvor langt jeg er på vei. Tror dere dere kan hjelpe meg?


Og for en uke siden testet. Jeg er førstegangs gravi da det igår endelig smilte to streker på testen til meg. Testet idag med cb som lyste gravid 1-mot meg #128522; men så er spørsmålet. Har hatt veldig ujevn syklus, har ikke hatt mens på 1dager. Var til legen idag og han mente at jeg var tidlig i svangerskapet.


Men har noen en mening for hvor langt jeg kan være p. Jeg fant nettopp ut at jeg er gravid. Jeg vet med sikkerhet at jeg hadde positiv eggløsningstest 6. Hvor langt på vei er jeg ? Hvilke vitaminer trenger jeg , og bør jeg egentlig trene mens jeg er gravid?

Det oppstår mange ubesvarte spørsmål når man oppdager to røde streker på graviditetstesten. Og det er heldigvis like mange gode svar. Har du en spesiell app hvor du følger med på graviditeten og utvikling? En trekker liksom ifra uker når en skal si hvor mange måneder en er på vei. Så langt har graviditeten vært laaaaang.


Konstant kvalme, oppkast og null matlyst. Greier ikke helt å glede meg over at jeg er gravid. Helt enig med deg at vann er godt. Eneste jeg er frustrert over er at når jeg er skikkelig tørst og har lyst på masse vann, så må jeg drikke små slurker.


Nå lurer vi veldig på hvor langt jeg er på vei. Polyscystisk OvarieSyndrom. Er vant til uregelmessigheter her, og trodde det kom til å ta laaaaaang tid å bli gravi så jeg har ikke gjort som jeg planla, nemlig å skrive ned datoen for mens så det skulle bli lett å regne når den tid kom.


Jeg har nemlig uregelmessig mens pga.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg