onsdag 18. desember 2019

Sunne lunsjmuffins

Bestill drømmeferien med Agoda. Gratis avbestilling! Disse muffins oppskriftene derimot, er super sunne ! Lagd med masse proteiner, sunne fett- og karbohydratkilder.


De gir deg perfekt energi hele dagen.

Frokostmuffins, lunsjmuffins , middagsmuffins, dessertmuffins. Fylt med bare sunne ingredienser er dette en oppskrift som kommer til å slå an hos både store og små. De smaker utrolig godt kalde også, så de kan fint oppbevares i kjøleskapet og bli tatt med som lunsj dagen etter. Oppskriften gir cirka muffins. Lise Finckenhagen bruker grovt mel og fyller dem med skinke, ost, paprika og vårløk.


Muffins trenger ikke være bare søtt. Matmuffins passer fint til lunsj eller i matpakken når du skal på tur. En oppskrift laga i mange varianter, rett og slett fordi grunnoppskrifta er så god og veldig populær hos dokke!

I går kom de rosa makronene mine på lesernes VG på vg. Jeg vil også takke for alle koselige kommentarer her på bloggen og på facebooksiden til My Little Kitchen. Men heldigvis er det ikke mye innsats som skal til for å få litt liv i matpakka. Disse sunne matmuffinsene med havregryn og sammalt hvete er perfekt nistemat.


Siden de fleste av oss har hektiske dager, er det like greit å bake en hel haug muffinser når du først er i gang. Hvorfor ikke lage muffinser til en hel måneds matpakker? Dessverre er det slik at nordmenn er mer opptatt av billig mat enn bra,god og ordentlig mat (og derav dyrere). Jeg oppfordrer til å legge litt mer penger i mat, ikke spise så mye ferdigmat og nyt smakene i den hjemmelagde maten isteden. Bland mel, havregryn, salt og bakepulver i en bolle.


Smelt smøret på svak varme, avkjøl litt før du visper inn melk og egg. Hell melkeblandingen i de tørre ingrediensene og rør godt. Etter en livsstils endring har jeg brukt mye tid på å utforske og eksperimentere med ulike råvarer og oppskrifter. Jeg liker god mat, jeg liker å lage mat, og jeg elske å lage en sunn og god matopplevelse.


Her kan du finne oppskrifter som er sunne , gode og kan spises med god samvittighet. Jeg heter Christi og bor i Egersund sammen med min samboer og våre to barn. Lunsjmuffins med kesam, vårløk og skinke.

Jeg er alltid ute etter gode alternativer til brødskiver som lunsj i arbeidsuken. Det blir lett for kjedelig og lite appetittvekkende. Lunsjen er noe man skal se frem til, så om søndagen tar jeg meg meg tur ut på kjøkkenet og rører sammen disse. Jeg har i lengre tid snappet hvordan jeg selv forbereder matpakker hjemme hos oss.


Jeg er nok langt over gjennomsnittet opptatt av barns spisevaner og hvordan man kan lage go riktig og spennende mat for både store og små - og jeg trives med å blogge om dette. Du kan også servere dem som en enkel hverdagsmiddag med en spekeskinke og en salat til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg