tirsdag 24. desember 2019

Lettvint kveldsmat

Se våre beste oppskrifter på nett. Velkommen til MENY. Si JA til stort utvalg. La våre oppskrifter inspirere deg! Omelett kan også bli super kveldsmat , prøv en variant med ost, sopp og løk.


Lettvint kveldsmat

Eller lag fylte wraps med smøreost og frisk salat. Pitabrød kan også brukes til kveldsmaten, fyll dem med mozzarella, tomat og basilikum og det blir nesten som en Capresesalat i pita. Mange av oss foretrekker både kjapp og sunn kveldsmat , men uten at det går på bekostning av smaken. Det er for mange av oss dessuten viktig at det vi spiser på kvelden er sunt og næringsrikt.


Her gir vi deg tips på sunn, enkel og kjapp kveldsmat. Les mer om kveldsmat her. Kan dere kreative komme med tips på enkel men god kveldsmat ? Vi blir stk, og tre av dem har reist et stykke og er sikkert passe sultne. De kommer ikke før halv ti og det er ukedag det er snakk om, så det må være passe lett. Vi pleier å ha i: Kinakål, paprika, Mais, Agurk, Pastaskruer, bog-skinke eller kylling, purreløk, hvitost i terninger og epler.


Lettvint kveldsmat

Sprøstekt tortilla fylt med kylling, ost, paprika og løk er noe du raskt lager når tiden er snau eller du har lyst på noe godt. Quesadillas passer perfekt til kveldsmat eller et raskt mellommåltid. Her viser jeg enkle hverdagsretter som alle kan lage. Og alle råvarene kjøpes i vanlig kolonialbutikk. Med røtter fra Spania er tapas en lettvint løsning som tilfredsstiller nesten alle ganer.


Hva passer vel ikke bedre enn å servere tapas til et selskap når tiden blir knapp eller du har agendaen full av annet enn matlaging? Her er tips til hvordan du snekrer sammen et velsmakende tapasbord på minutter. Vet du ikke hva du skal servere? Her er festmat oppskrifter - alt fra forrett, hovedrett, tilbehør og dessert. Travle hverdager er det mange av, og middagen må være rask å lage.


Lettvint kveldsmat

Få oppskrifter til kveldsmat her. Lag kveldsmat med MatPrat i dag. Trenger du inspirasjon? Enkle vegetaroppskrifter med få operasjoner og enkle prosesser – mange er også raske.


Her får du middagstips fra oss. Dette er rettene som passer perfekt inn i en travel hverdag! Steamed buns eller dampede, myke brød er noe som ofte serveres som asiatisk gatemat, og er noe av det mest populære du kan spise for tiden.


Lettvint kveldsmat

Her er de fylt med kylling, vendt i en søt og spicy saus. Jeg har bakt og samlet kakeoppskrifter hele livet. Her på Det søte liv viser jeg deg samlingen min med bakst og deilige kaker i alle slags varianter, lekker konfekt og nydelige desserter.


Prøv krema pastasalat du også! På varme dager frister det for min del med slike måltider gjennom dagen. Her ligger det oppskrifter på lunsjretter, middager og desserter som passer perfekt til klubbmat. Noen som har noen oppskrifter eller forslag til hva jeg kan lage til av retter til en stor fest jeg skal ha?


Tenker småretter a la koldtbord eller tapas. Sjekket opp med catering, men da blir det nesten ti tusen kroner, så jeg håper jeg kan få til å lage det litt rimeligere selv. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har tenkt at jeg har lyst til å invitere venninner på en avslappende jentekveld med god mat og drikke.


Men når man har små barn og full jobb blir noen ganger tanken på å stelle istand noe ekstra så langt fra nettopp avslappende at det ender opp med å bli med tanken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg