tirsdag 15. oktober 2019

Hvordan unngå å bli gravid

Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Det er lett å la seg forbløffe over svangerskap og fødsel. Vi har samlet noen av de faktaene som fascinerer, forundrer og forbløffer oss mest.


Tallet øker med økende alder, men også helt unge kvinner kan ha vansker med å bli gravid.

For hver 1kvinner som er avhengige av dem for et år, ca til vil bli gravid. Andre metoder for fødselen kontroll, for eksempel spermicide alene, kvinnelige kondomer og naturlig familieplanlegging, fungerer ikke så bra. Hvordan øke sjansen for å bli gravid ? Hvis du som er gravid skulle bli syk, er det vanligvis ikke skadelig for barnet, men det finnes noen unntak. Noen infeksjonssykdommer er uheldig å få når man er gravid , og man bør unngå å bli smittet.


Virus, bakterier og andre organismer kan alle føre til fosterskader under svangerskap og skader på barnet under og etter fødsel. Du kan også være lurt å prøve yoga og meditasjon, som forskning tyder på kan hjelpe deprimerte kvinner å bli gravide. Unngå infeksjoner Det er viktig å unngå infeksjoner når man prøver å bli gravid , spesielt de som kan skade din baby.

Jeg har veldig lyst til å bli gravid igjen, men gruer meg samtidig veldig til den usikkerheten jeg vet det vil bringe med seg. Er det også noe jeg bør unngå utover alkohol, røyk, piller osv? Bør jeg unngå å trene, og å bære (vanskelig med en to-åring)? Fremover ønsker jeg kun én ting for meg selv, og det er å unngå graviditet mens jeg avslutter utdannelsen og ønsker å jobbe noen år.


Jeg er oppriktig redd for å bli gravid igjen- uplanlagt. Ikke et alternativ som er sunn, vi har hatt utrolig lite sex de årene vi har vært ilag. Vært gravid med samme mann alle gangene altså. Og ikke ved å unngå å ha sex i fet hele tatt, det er uaktuelt. Det må bli ved å finne ut av når jeg har el sånn ca.


Men hvor lenge må jeg avstå fra sex da? De aller fleste som prøver å bli gravide klarer det ikke ved første forsøk, noe som er helt normalt. Her har vi samlet alle de beste tipsene som skal gjøre det lettere å øke fruktbarheten og bli gravid fort. Ikke så rart da det å bli gravid er noe de fleste mennesker ønsker en gang i løpet av livet.


Det er mye som skal klaffe for at du skal bli gravid akkurat når du selv tenkte det. En graviditet krever planlegging og det kan det hende du trenger å gjøre noen endringer i livsstil, medisinbruk eller andre forhold knyttet til helsen din. En av mine nærmeste venninner kan i følge hun selv ikke bli gravid.


Når jeg fortalte henne at jeg var gravid ble hun veldig glad og hadde et ønske om å være fadder.

Men i ettertid har hun ikke nevnt graviditeten eller spurt hvordan det går. Sier jeg noe svarer hun bare kort, blir amper og jeg ser. Unngå omveier tips til hvordan du kan bli gravid.


SVAR: Hei jente 13! Mange ønsker at det skal gå fort å bli gravid etter at de har bestemt seg. Bruker en kondom perfekt og ingenting går galt, så vil av alle kvinner som bruker kondom bli gravide i løpet av et år. Trening kan bidra til å forbedre humøret og energinivået ditt. Det reduserer også stress, noe som er en god ting når det gjelder å bli gravid.


Bli mer fruktbar: Hva skal du unngå ? Tobakk påvirker fruktbarheten negativt, dette gjelder både kvinner og menn. For å øke sjansen for å bli gravid er det også viktig å vite hva du ikke skal gjøre: Dropp røyk og snus. Det er også påvist at kvinner som røyker går litt tidligere i overgangsalder enn kvinner som ikke røyker.


Som gravid bør du spise ekstra sunn mat, siden den skal dekke både ditt og barnets næringsbehov. Les mer om sunn mat i svangerskapet. Unngå å få i deg mer enn 3mg koffein per dag, siden det kan påvirke fosteret.


Det finnes imidlertid også matvarer du bør unngå eller være forsiktig med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg