fredag 25. oktober 2019

Gravid uten å vite det

Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Vi har samlet noen av de faktaene som fascinerer, forundrer og forbløffer oss mest.


Agathe Zoè Sunde fra Stryn opplevde det hun selv ikke skjønner er mulig – å plutselig være i fødsel uten å ane en er gravid. Beskjeden fra legen på legevakten kom som et sjokk.

Jeg tenkte bare – å herregud jeg skal bli mamma! Det var helt ubeskrivelig. Hvordan skal jeg klare dette? Forteller Agathe til Babyverden.


Jeg er blitt litt avhengig av den amerikanske tv-serien Ops, jeg er gravid. En av de gravide i serien fødte tvillinger i do, forteller Marianne. Har kontakt med pappaen. Hun har kontakt med Auroras meksikanske pappa, og han har sett bilder av datteren sin.


Jeg synes også det er vanskelig å forstå hvordan noen kan gå et helt svangerskap uten å vite noe.

Kjenner folk som nesten ikke har fått gravidmage, men babyen sparker jo. Selv har jeg lite plager osv. Man kan faktisk få mensen selv om man er gravid ( uten at dette nødvendigvis er skadelig for barnet).


Derfor er det ikke så rart at hun har vært med barn uten å være klar over det. Kjenner en med graviditetsmage som slett ikke er gravid , og hun kunne nok lett gått en stund uten å ha vært klar over at hun hadde et barn i magen. Jeg bare lurer på om noen har mulighet til å svare på noen spørsmål. Jeg er en ganske ung jente som ikke går på noen prevensjonsmidler.


Jeg får mensen gjevnlig, akkurat hver 4. Jeg blir så undrende hver gang jg hører om noen som har vært gravide lenge uten å vite om det. Men jeg har ikke h. På dagbaldet i dag står det om ei som fødte uten å vite ar hun var gravid. Og jeg har ei venninne som ikke fant ut at hun var gravid før hun var 6-mnd på vei. Tanken på å plutselig bli det uten å vite det skremmer meg.


Jeg sier ikke at det aldri kommer til å skje at jeg kunne blitt uplanlagt gravid , men tanken på å plutselig skulle være flere måneder på vei uten noen tegn til å være gravid hadde gitt meg litt panikk. Er det mulig at en ung kvinne,som ikke har født før, kan være gravid i 8mnd uten å være klar over det. Hun hadde mensen i hele perioden og spiste også p piller.


Vi har også sett en episode av kollektivet som jeg er med på, og før vi så dette snakket vi faktisk om at man kan være gravid uten å vite det. Akkurat det syntes jeg er sinnsykt skremmende og det at man kan ha et barn i kroppen uten at man i det hele tatt legger merke til det er sykt.

Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Jeg spør fordi jeg har fått så gravid -mage de siste ukene! Jeg har kanskje drukket litt ekstra mye øl osv de siste ukene, men er det ikke uansett rart at jeg ikke legger på m. Takk for tips de på rehab klinikke gadd ikke engang å se på hodepinedagboken min, så vet ikke hvor jeg skal gjøre av den, men fadtlegen sier jeg skal bare fortsette. Er det farlig hvis man har blitt gravid uten å vite det å fortsetter å gå på p-piller.


Ble uplanlagt gravid uten å vite om det. Dette etter at fosteret har begynt å utvikle seg. I felleskatalogen står det at det kan være fosterskadelig- det samme i NEL. Bør abort vurderes. Gravid i ni måneder uten å vite det (VG Nett) En kvinne i Nord-Trøndelag ante ikke at hun i ni måneder hadde barn i magen - før hun lørdag fødte en perfekt sønn.


Vi håper med dette forumet å få litt fart på de gode diskusjonene på Mammanett. Forumreglene gjelder like fullt i dette forumet: - Ingen aksept for personkonflikter - hold dette utenfor forumet - Diskuter sak og ikke person - Vi anser det som ukultur å sakse innlegg fra andre nettforums diskusjoner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg