onsdag 16. oktober 2019

Dikt til bestefar

Dikt til bestefar

Bestefar dikt – av 20. Når mamma og pappa er litt trøtt og lei er det alltid så gøyalt å komme til deg. Om kvelden gikk du hjem og tok din bok, den store bok for alle dem som sveder. Der stod det skrevet om den sterke mann som tok sitt kors på ryggen uten grove ord og eder. Dikt om bestefar – av 20.


Selv når jeg viser mitt verste vrede, stiller du opp og er rolig tilstede, du gir meg alltid ærlige svar, og for meg er du den perfekte far. Du kjører, du henter, du er alltid tilstede, du trøster og oppmuntrer når jeg er nede, du støtter meg i de valg jeg tar, for meg er du en. Men jeg kan jo ingen Derfor trenger jeg hjelp av dere.


Men finner ingen, og vet ikke helt hva jeg skal skrive. En sønn er NÅTIDEN, fylt av glede og stolthet over alt han får til. Hver dag erobres, han er jo rede og veien fører han dit han vil.


Her finner du sikkert noen fine visomsord eller andre dikt hvor du evt. Han tar deg med til fortiden på livets gamle stier. Han oppmuntrer og trøster deg på sin egen fine måte og bringer latter’n frem igjen selv om du ville gråte. En bestefar er kunnskap og erfaring uten like. For deg som bare ønsker et lite dikt til å ha på et dåpskort, har vi laget en liten samling dikt her.


Det er skrevet mange flotte dikt om små barn, og André Bjercke har skrevet flere dikt du kan bruke. Slike små dåpsdikt kan også være en del av en dåpstale, eller en fadder eller bestemor kan lese et dikt i stedet for å holde en tale. Hun hadde en del slike i løpet av et år. Ja, faktisk såpass mange at vi hadde lært oss flertallsformen rapti.


Dikt til bestefar

Det er et vakkert dikt om følelser og hva bestefar har bidratt med i et barns liv. Så godt at det er slik vi husker dem… gode mennesker, med masse erfaring og rue never, som har levd et liv og delt det beste med etterkommerne. Hanne, dette er nydelig og tusen takk for at du gir av deg. Må si dette diktet gjorde meg glad.


Han er sikkert glad selv for å ikke leve lenger, trenger ikke mas fra barnbarn. BESTEFAR For en som ikke har vokst opp med en bestefar er dette ordet fremmed for meg. Min farfar døde før jeg ble født, min morfar bodde langt unna. Og den tiden da jeg var barn, var det ikke bare å reise å besøke morfar og mormor for vi ikke har råd til det.


Jeg gleder emg allerede. Tenkte å avslutte med et dikt , men usikker på hvilket. Anonymous poster hash:. Noen som har noen tips? Du kan dessverre ikke legge ut andres dikt på din egen nettside uten tillatelse.


Vårt lille barn er nå blitt døpt. I dåpskjolen så yndig svøpt. Din bestefar og bestemor, Til deg du barn med myke kinn, Et barn blir født – en flott juvel. Du er ikke der, men i sjelen min.


Dikt til bestefar

Med rynket hud og med hår i hvitt. Du ledet meg med trygge skritt. Fra deg til meg, fra da til no. Du holdt meg på ditt trygge fang. Det var et veldig flott dikt , ja!


Med førstemann laget vi kort til alle med en koselig hilsen og beskjed om at han eller hun skulle bli bestefar eller bestemor om x antall dager. Skal i begravelse snart til min bestemor og har lyst til å holde en liten minnetale. Fortalte klokt og bygde bro.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg