fredag 6. september 2019

Når fortelle om graviditet

Når fortelle om graviditet

Verken Når vanuit een vakantiehuis. Jeg skjønner jo nå at man trenger støtte når det går galt, så det er lurt å fortelle nyheten til de nærmeste tidlig, sier Kogstad. Hun synes det er fint når nære venner eller familie deler nyheten om sine graviditeter med henne tidlig, men ville synes det var rart om bekjente gjorde det samme.


Jeg var uker på vei når vi fortalte det denne gangen, forteller hun til Mammanett. Forumbrukeren Bejbi forteller at hun mistet barnet sitt kort tid etter at hun fant ut at hun var gravid. Hun rakk ikke å fortelle vennene sine om graviditeten. Hun valgte allikevel å fortelle alle sine venner om at hun hadde gjennomgått en spontan abort. I min jobb har det aldri blitt sett på som et problem at noen er gravide, så der har det pleid å være slik at den ansatte har fortalt det til sjefen når hun har ønsket, før måneder.


Man må nesten føle på selv når man mener tidspunktet passer, sier rådgiver i Arbeidstilsynet Thomas A. Hansen til Foreldre og Barn. Og sitter du på jobbintervjuet med en liten bul på magen, trenger du ikke å bekymre deg for at de andre i rommet skal ta opp temaet graviditet hvis ikke du gjør det. En grunn til at jeg vil utsette å fortelle det er at jeg ønsker fast stilling der jeg er nå, og jeg tror det er lettere å gi meg fast før de vet at jeg er gravid. De har ikke lov til å bruke graviditet som et argument mot fast ansettelse, men det kan nok telle med i vurderingen selv om det ikke går å bevise. Det kan være en dealbreaker for kunden at hun kan komme til å bli borte inntil ett år, når må hun si fra til arbeidsgiver?


Svar fra Thor-Arne WulluLikestillingsloven inneholder et forbud mot å hente inn opplysninger om graviditet , adopsjon eller familieplanlegging i ansettelsesprosessen. Når og hvordan skal man fortelle om graviditeten? Har dere akkurat funnet ut at dere er gravide og skal ha barn vill dere helt sikkert fortelle om graviditeten for hele verden. Kanskje så bør dere vente litt med å fortelle om graviditeten og det ventende barnet med tanke på risikoen for en tidlig spontanabort. Det er ikke så spennende for andre en de nærmeste.


Synes også det var teit da hun senkveld dama sa det på tv. Skjønner at de som er gravide synes dette er det største i verden, men. Hilsen ei som er gravid selv. Selv om du bobler over av glede og brenner etter å fortelle om det, venter mange uker før de forteller det til andre enn den vordende pappaen og kanskje den nærmeste familien. Jeg har nettopp funnet det ut.


Begynte i ny jobb i august, og har prøvetid til februar. Er usikker på om jeg skal fortelle det nå, eller vente til etter prøvetiden. På den andre siden har vi bestemt oss for å ikke fortelle ennå, mye på grunn av jobbsituasjon og en del andre praktiske ting. Så vi kommer nok til å fortelle de nærmeste om noen uker, når vi har vært hos lege og fått bekrefta at det er liv laga.


Skal ikke på kontroll før om uker. ER det for tidlig å fortelle folk om det? Bør jeg vente til min første kontroll? Sv: Når er det vanlig å fortelle til familie om graviditeten?


Kan legge til at min mann har vært ganske tydelig på at det var jeg som bestemte. Til og med når jeg hadde sagt at han skulle si det til sine foreldre når han så dem hadde det ikke falt seg sånn. Når skal man fortelle om graviditeten og hvordan forteller man at man er gravid ? Da vi ble gravide for andre gang sÅ fikk nærmeste familie vite om det i. Når fortelle mamma om graviditet ? Uansett når du tester, kan du være trygg på nøyaktigheten til et Gravid-resultat med enhver Clearblue graviditetstest. Men dersom du tester tidlig, skal du være klar over at selv om resultatet ditt er ikke gravi så kan du være gravid. Det er lov å glede seg over en nyoppdaget graviditet ! Eller hvor ekstremt skremt og bekymret du er!


Og, det er lov å sørge når det går galt. Etter lang kamp er jeg endelig gravid ved hjelp av pergotime. Alt har gått bra så langt.


Når fortelle om graviditet

Onsdag var jeg fullgåtte uker på vei, så nå er jeg vel inne i nr 11. Med fullgåtte uker mener jeg at det onsdag var uker siden FØRSTE dag i siste menstruasjon. Har forstått at det er slik. Angret på at hun fortalte tidlig. Tobarnsmor Kristine (35) valgte også å dele nyheten om sin første graviditet tidlig.


Da hun var cirka fire-fem uker på vei, fortalte hun det til familien, sine nærmeste venner og andre bekjente.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg