mandag 30. september 2019

Gravid 40 uker

Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Følg graviditeten uke for uke. Les hva som skjer med babyen i magen, og i mors kropp.


Få gode tips til dere som skal bli foreldre hver uke i svangerskapet.

Gravid uke 3 og 41. Denne tiden er preget av venting på fødselen og noen kvinner blir utålmodige. Forberedelsene som kroppen gjør den siste tiden er viktige. I løpet av de første 4-ukene etter fødselen vil livmoren skrumpe og nærmes seg normal ikke- gravid størrelse.


Vekten av livmoren mer enn halveres i forhold til vekten like etter fødselen allerede i løpet av den første uken. Hvis mor ammer, vil livmoren etter uker være omtrent så stor som den var før fødselen. Fosteret er nå uker.


Det er rundt centimeter langt og veier i gjennomsnitt cirka kilo. De fleste babyer blir født denne uken , så det er bare naturlig at fosterlengden i uke er den samme som gjennomsnittlig lengde for nyfødte.

Babyen din er omtrent 50- centimeter lang og veier ca. Ved termin veier morkaken omtrent en sjettedel av babyens vekt. Siden det er nettprat hver dag, unntatt helgene, så er det fint om dere stiller spørsmål på nettpraten og ikke i debattene. Når du er gravid , er det meningen at du skal gå opp i vekt.


Går du kraftig ned i vekt på grunn av kvalme, bør du oppsøke hjelp – av hensyn til både deg selv og barnet. Eggløsningen skjer i slutten av uke eller helt i begynnelsen av uke og det er først da den egentlige graviditeten kan ta til. Se Begrens inntaket av viltkjøtt med blyrester. Fisk er en god kilde til mange næringsstoffer, og folk flest anbefales å spise mer fisk. Spis fisk til middag 2-ganger i uken , og fisk som pålegg flere ganger i uken.


På torsdag er jeg fullgåtte uker og i dag er jeg faktisk bare dager unna termin. Men det skal sies at kun noen få prosent av oss føder til termindato, så jeg er forberedt på at det kan skje når som helst. Egne tanker Så mens du venter et nytt familiemedlem denne uka , kan det være at den lille foretrekker noen dager (eller til og med uker ) til i den varme, trygge magen. Dette kan du forvente Barnet i 40. Om man regner fra siste mens teller man jo faktisk med to uker man egentlig ikke er gravid ennå, så i prakris går man gravid i uker.


Rett meg om jeg tar helt feil her. I dag tenkte jeg å ta en liten gravid oppdatering som jeg tror kan være viktig for andre som kommer i en lignende situasjon som meg. TIDLIG STOR GRAVIDMAGE Allerede i uke kom det en synlig gravid mage, slik jeg er vant til at det gjør på meg. Og denne uken skjer hormonforandringer til det bedre.


En balansert kost hos gravide kvinner bidrar til å sikre en frisk baby.

Det hjelper også til å bevare en sunn helse hos moren. Regelmessig fysisk aktivitet sikrer en trygg fødsel. I stedet for å fokusere på vektøkning i svangerskapet uke for uke , bør gravide heller fokusere på å være sunne og spise fornuftig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg