tirsdag 19. juni 2018

Mariusgenser fargekombinasjoner

Mariusgenser fargekombinasjoner : Prøv i fargevelgeren! Du Marius, du Marius! Her er uvanlige fargekombinasjoner og bruksomrder, sammen med over spennende strikkeoppskrifter. Spennende prve ut nye fargekombinasjoner , som jeg selv aldri ville valgt.


Mariusgenser fargekombinasjoner

Tenkte å strikke enda et sett til frøkna med genser,bukse og lue til høsten. Norges suverent mest strikkede genser herjer igjen etter noen år på loftet. Interessant å lese om dine erfaringer med garntypen du brukte. Høsten i år har vært kaotisk og travel, det har ført til at jeg har begynt på mange prosjekter uten å ferdigstille dem, så langt.


Noe jeg derimot har blitt ferdig med er mariusgenseren med rundfelling jeg begynte på for ikke så lang tid tilbake. Det er Sandnes Garn som eier håndstrikkerettighetene til Marius-mønsteret, og det er dermed bare de som kan selge oppskrifter på ulike plagg med marius-mønster. Alle våre gensere er laget i 1 merinoull. Nå får du Marius genser opp til størrelse år. Mariusmønsteret er det mest strikkede mønsteret i Norge, og har blitt kåret til ett av de 1beste norske design de siste 1år.


Detaljer for MARIUSGENSER -DAME. I fargevelgeren for strikking kan du enkelt eksperimentere med ulike fargekombinasjoner på din strikkegenser eller kofte. Prøv deg frem med ulike farger og se direkte hvordan koften eller strikkegenseren ville sett ut i valgte fargekombinasjon. Bruk fargevelgeren til å lage en genser som gjenspeiler din identitet!


Før jul hadde ble jeg helt hekta på mariusluestrikk. Jeg ble kvitt mye lagergarn på den måten, 4gram for å være presis. Alle luene er strikket som baggyluer, men jeg har justert lengden litt på de. Er så heldig å få strikket meg en mariusgenser. Hadde i utgangspunktet tenkt meg alpakkaull, da det er så deilig og mykt.


Mariusgenser fargekombinasjoner

Imidlertid er det noen som sier at et slikt garn siger, slik at fasongen kan bli ujevn etterhvert. Noen som har erfaring og kan anbefale garntype til meg? Jeg registrerer at disse innleggene er ganske gamle. Likevel vil jeg gjerne si at man bruker mer enn garnnøster til en marius-genser til dame i str M. Har ikke så lyst på.


Se hva andre sier Ravelry: bubbly sweater pattern by Isabell Kraemer some of you know that it took me a while years, I think), to finally write down the pattern for this lovely, bubbly sweater this time I wanted to add this fluffy brioche stitch instea. You might say this is a Hermione-inspired sweater, but technically, she is a Weasley by the end of the book series. Her har eg strikka mariusgenser med rundfelling, eg valgte å bruke berre to farger og ikkje dei tradisjonelle mariusfargane. Mønsteret er henta frå Sandnes sitt hefte klassikere temaheftenr og den er strikka i Karisma i str. Denne siden er opprettet for å gi,- og å samle informasjon og bilder av MARIUSmønsterets plass i over års norsk tekstilhistorie.


Mariusgenser fargekombinasjoner

Det mente dama i butikken ikke var mulig etter den oppskriften. Jeg avventet da strikkeprosjektet. Kan jeg spørre om det er oppskriten fra Sandnes med anbefalt garn smart superwash? Eller er det en annen oppskrift?


Er det strikkeoppskrifter på gensere du ser etter?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg