tirsdag 26. juni 2018

Øm nederst i magen gravid

Gravid uker med smerter - 5. Spesiellt helt nederst i magen , oppe med ribbebena. Dette er svangerskapet - uke for uke - Aftenposten 14. Strre bldninger som minner om menstruasjon med klumperkoagler, med smerter i magen er ikke normalt.


Jeg er også øm i magen og når jeg nyser eller hoster kjennes det nesten ut som sene strekk på sidene.

Jordmor sa det var helt normalt. Heldigvis er det helt normalt å bli utsatt for enkelte smerter og plager som gravid - det gjelder å vite hvilke av de som gir grunn til bekymring, og hva du kan ta med slående ro. Mange bekymrer seg for diverse smerter i magen , alt fra ømhet, sårhet på helt konkrete steder til mer smerteopplevelser.


Disse smertene eller plagene er. Smerter nedad på venstre side: kan komme fra tarmen. For eksempel ved forstoppelse og luft i magen.


Menstruasjonslignende smerter eller uspesifikke magesmerter rett over lysken er vanlig i svangerskapet.

Noen får smerter midt i eller øverst oppe i magen. Slike smerter er ufarlige og blant de vanligste plagene i svangerskapet. Men det er uansett lurt å trene musklene i underlivet – både mens du er gravid , og etter fødselen. De aller fleste opplever at underlivet normaliseres i løpet av noen uker etter fødselen.


Flere av mine gravide pasienter er bekymret fordi de har vondt i nedre del av magen. De tre barna mine kunne mistet moren sin, og mannen min sin kone. Den tanken gjør meg kald innvendig. Jeg hadde jo bare vondt i magen , sier Annelin.


Dette har vedvart 4-mnd i varierende grad og lurer på om dette kan ha sammenheng med at jeg i denne perioden og fortsatt tar cerazette minipiller? Jeg har tatt en graviditetstest og sjekket at jeg ikke er gravid. Jeg har et slags ubehag, smerte, mest på venstre side, men også høyre over skambenet nederst i magen. Vært hos lege flere ganger, og ble sendt til urolog da jeg følte smertene kunne komme fra bitestiklene.


Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme.

Jeg skal til legen om to uker, og skal da ta opp mageproblemene jeg har for tiden. Litt opp og ne men nå har jeg hatt løs mage , nokså hyppig avføring, en del magevondt og litt kvalme i noen dager. Så i dag tidlig at jeg har mista et par-tre kg.


I alle fall - i dag tidlig da je. Første dag sist mens var 18. Hadde eggeløsning rundt 2-mars, og har hatt vondt i magen etter det. I over uke nå har jeg hatt mye vondt i magen , venstre side, høyre side og under navlen.


Ikke alle stedene på en gang. Har og vært litt kvam og løs i magen. Hei :) er ei jente som har vært prøver i snart et år og null klaff. Jeg er så øm nederst på magen så når jeg tar der så gjør det nesten vondt og jeg er småkvalm og det har jeg vært de siste tre fire dagene. Jeg skal ha mensen om tre dager men lurer på om jeg kan være gravid ? Og hetetokter som ikke ligner noe, kan sitte rolig å plutselig bli heit i toppen.


Jeg er gravid i uke 1 og i helgen hadde jeg sterke mens-lignende smerter nederst i magen en hel natt. Ringte sykehuset, fikk beskjed om å dra på legevakten om det ble verre. Venn deg til tanken – og til alt det medfører.


Selv om de fleste venter en god stund med å fortelle om graviditeten til andre, må nemlig du forholde deg til det allerede nå. Det er også nokså vanlig. Vanlige beymringer i svangerskapet. Fastlege Kari Løvendahl Mogstad erfarer at gravide kan ha et nærmest uendelig behov for informasjon.


Funksjonell dyspepsi omtales av noen som magekatar, men det er en tilstand karakterisert ved tilbakevendende eller kroniske smerter og ubehag i øvre del av magen uten at man finner sykdomsforandringer i eller rundt fordøyelseskanalen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg