fredag 29. juni 2018

Gravid kynnere

For hva er normalt, og hva er ikke normalt? Og hvordan skal man vite forskjell på kynnere og rier - eller enda vanskeligere, for tidlige rier? De fleste vil merke kynnere først etter 20. Hos flergangsgravide er kynnerne gjerne mer intense.


Hva er kynnere og hvordan oppleves de for den gravide ? Men hos noen er de så kraftige at det ikke er lett å skille dem fra rier.

De kan oppstå når som helst, men kommer ofte etter trening, bryststimulering eller orgasme. Dersom du har hyppige kynnere på dagtid eller våkner av kynnere om natten, bør du kontakte jordmor eller fastlege. Gravid uke til 35.


Etter hvert begynner kroppen å forberede seg til fødsel ved at det kommer flere og tydeligere kynnere. Riene skal helst ikke begynne før du nærmer deg termin. Rier og veer er det samme.


Jeg er gravid i uke etter IVF forsøk. Barnet er veldig ønsket etter lang tids prøving, så det er mulig jeg bekymrer meg mer enn normalt at det skal gå galt.

Jeg har de siste ukene hatt mer og mer kynnere. Nå kommer de bare jeg snur meg i sengen, hoster, ler, reiser meg fra sittende til ståande. Eller står lenge av gangen. Noen kvinner merker kynnere allerede før halvgått svangerskap, men for de fleste vil de bli merkbare en gang i siste halvdel av svangerskapet. De er mest vanlig etter 32.


Mengden kynnere , og hvor plaget man er av dem, varierer fra person til person. Babyen presser på ned mot livmorhalsen, og det presset kan gi det vi kaller for kynnere. I de aller fleste tilfeller er kynnere helt ufarlig. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kynnere er livmorens måte å trene seg opp til fødsel.


Kjøp nå, test deg hjemme. Alle har kynnere og noen merker dem ikke, mens andre kjenner de godt. Magen blir stadig større og det er vanlig at du føler deg andpusten, selv ved små anstrengelser. Hvordan kjennes kynnere ut egentlig? Livmoren er en muskel som nå trener seg opp til fødselen ved å trekke seg sammen iblant.


Det er imidlertid veldig individuelt hvordan man opplever disse sammentrekningene, og hvor mye sammentrekninger man har. Oi oi oi, fikk en liten gutt som bare ville ut klokken 9:i dag.

Hadde så svake rier hele dagen i går at jeg trodde det var kynnere men tok seg opp utover kvelden, men ikke en gang da trodde jeg det var noe i gjerde. Helt til det var kommet noe blod. Mye og vonde kynnere fra uke 17. Ble delvis sykemeldt for det for skulle så lite til for at kynnerene satte i gang.


Var også henvist til gyn pga dette for å sjekke livmorhals osv, men ingen påvirkning der. Er uke i morgen så ingen tidlig fødsel her i gården. Livmoraktiviteten er mindre midt i svangerskapet og derfor kan den gravide oppleve at kynnere oppleves sjeldnere.


Det er altså ikke noe i veien for at du skal ha kynnere allerede nå. Smertefulle regelmessige kynnere. De varer i ca15sek til ca2min, med pauser alt fra 3min til 7min. Har ett barn som nå er 4år. Hadde smertefulle kynnere med han også, men ikke så regelmessige som nå.


Nå har jeg kynnere sammenhengende i 1-3t. Så kan det være helt borte i 3-4t. Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg