fredag 20. oktober 2017

Ostekake oppskrift uten gele

Gå ned i vekt fort uten å sulte deg selv. Se våre beste oppskrifter på nett. Velkommen til MENY. Si JA til stort utvalg. La våre oppskrifter inspirere deg!


Kaken lages helt uten steking, men her må du beregne god tid for at den skal få stivnet godt. Jeg har brukt Freia Gelé uten tilsatt sukker med sitronsmak i ostefromasjen og Freia Gelé uten tilsatt sukker med bringebærsmak som lokk på toppen. Resultatet blir vakre, nydelige desserter, som er litt lettere enn vanlige ostekaker. Oppskriften kan også brukes til å lage en rund ostekake. Sødmen i geléen passer perfekt sammen med den friske og fløyelsmyke ostekremen, og den sprø kjeksbunnen.


Jeg har laget så mange ostekaker i mitt liv at jeg tror jeg kommer til å kunne oppskriften utenat resten av livet. Grunnoppskriften finner du tidligere registrert på detsoteliv. Mange bruker imidlertid å legge et gelélokk som pynt på kaken, slik som i denne oppskriften. Enkel ostekake med jordbær innebærer ingen steking.


Ostekake oppskrift uten gele

Rask å lage er den og. Oppskrfiten finner du her på bloggen Mat på bordet. Bunn: pk bixit havrekjeks 1gr. Knus kjeks, smelt smør bland sammen og legg det i bunen av en springform. Skikkelig ostekake uten steking, lett som en plett.


Det er ikke min eksmanns ostekake jeg har oppskrift på her. Med en god oppskrift på pannekaker blir du fort populær hos både liten og stor. Vår grunnoppskrift på pannekakerøre gir et perfekt resultat og er nok til ca.


Ostekake oppskrift uten gele

Ostefromasjen er tilsatt en god del sitronsaft og har derfor ekstra god smak av sitron. Og selvfølgelig er det sitrongelé på toppen. Om moren min ble fornøyd?


Tror det, for hun snakket om kaken i minst de påfølgende telefonsamtalene! En klassisk ostekake med gelélokk er alltid blant favorittene på kakebordet og det forstår vi godt. For denne og andre flotte kakeoppskrifter besøk bloggen Mat på Bordet.


Ostekake oppskrift uten gele

Gelé er vanligvis en avkjølt og stivnet oppløsning av gelatin og vann, men kan også være stivnet kjøttkraft eller saft av frukt og baelig;r som er stivnet. Jeg prøvde ostekake av bringebær oppskriften din med bunnen i dette innlegget. Må bare få sagt at den var fantastisk god og frisk! Jeg la på ett gelelokk av zero villbringebær) og serverte med vaniljekesam, bær og litt av bringebærsausen som var igjen. Barna ba om flere porsjoner.


Tusen takk for mange gode oppskrifter , digger bloggen. Har du forsøkt å dekke en klassisk ostekake med rød gelé og masse bringebær og jordbær? Det blir en aldeles nydelig kake!


Ostekake oppskrift uten gele

Kaken passer utrolig godt nå til de kommende festdagene i mai, men også ellers på året. Ingen steketid eller pisking - ingrediensene skal bare røres sammen og settes til avkjøling. Kaken er perfekt å servere hvis du venter gjester. Det litt syrlige og kremete mot den sprø kjeksbunnen smaker både godt som dessert eller til kaffen.


Ostekake er skammelig enkelt og kjapt å lage.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg