mandag 2. oktober 2017

Havrelapper oppskrift

Gå ned i vekt fort uten å sulte deg selv. Se våre beste oppskrifter på nett. Velkommen til MENY. Si JA til stort utvalg. La våre oppskrifter inspirere deg!


Antall havrelapper varierer etter kor store du lager dei, eg får alt fra 6-stk med denne oppskrifta. Denne gangen var dei relativt små, mens andre ganger lager eg dei større. Havremjøl får du i så og sei alle dagligvarebutikker, men du kan også lage dette enkelt sjølv ved å blende havregryn i en blendar eller foodprosessor. Oppskriften gir cirka havrelapper.


Havrelapper er både smakfullt og saftig, og metter godt. Disse egner seg godt til både frokost, lunsj og kvelds. Lapper er av sterk norsk tradisjon og smaker like fantastisk hele året.


Har du lyst på noe ekstra kos i matpakka bør du prøve disse havrelappene med bær og vaniljeyoghurt. Kald havregrøt er det perfekte utgangspunkt for havrelapper. Du kan enten bruke restegrøt, eller lage denne enkle oppskriften.


Et bra resultat vil jeg si, og jammen fikk jeg ikke i de både havregryn og kesam uten at de visste det. Det er ikke så vanskelig oppskrift , og her kan du egentlig bare røre sammen det du måtte finne av ingredienser i skapene dine. Ida Gran-Jansen elsker pannekaker, og aller helst vil hun spise det til frokost hver dag. Da er det en fordel at det finnes en litt sunnere variant - som disse bananpannekakene.


Med rimelige ingredienser og kort tilberedningstid er det også perfekt frokostmat for studenter. Jo modnere bananene du bruker er, jo søtere er de, og jo bedre blir pannekakene. Nystekte lapper, eller moffeloffer, er alltid populært.


Server lappene med syltetøy eller rørte bær. Kjempegodt til helgefrokosten eller som dessert. Men denne gangen må jeg helt ærlig si meg en smule skuffet over smaken.


Ikke missforstå, det var en god oppskrift , og kanskje var det meg selv som gjorde feil. Jeg droppet hornsaltet ettersom jeg ikke hadde det i skuffen. Publisert fredag 07. Disse passer like godt til frokost, lunsj og kvelds! Scroll for English.


Amerikanske pannekaker er alltid en stor hit, spesielt når man kokkelerer for barn. Men de inneholder stort sett hvitt mel, og man bli fort sulten igjen, med mindre man har spist dem med masse bacon ved siden av. Jeg pleier å ha litt sukker eller søtning i røra når jeg spiser lappene med bær, eller ei lita klype salt når jeg spiser dem med vanlig pålegg. Prøv deg gjerne fram med cottage cheese.


Havrelapper oppskrift

Kveldskos trenger ikke være synonymt med usunt. Glutenfrie havrelapper for eksempel er både sunt og godt. Kanskje noe å prøve i kveld? Klikk på bildet for å komme til oppskriften. Lapper med grovt mel er en god erstatning for brød til frokost, lunsj eller kveldsmat.


Se flere deilige lapper og pannekaker her. I denne oppskriften har vi brukt havremelk og Soft Flora spesial, som er helt fri for både melk og melkeproteiner. Det går fint an å lage lapper uten melk. I begynnelsen av uken fant jeg en oppskrift på havrelapper som jeg hadde lyst å teste ut.


Maria hadde for litt siden gjesteinnlegg på bloggen min om havremuffins, og den ble super populær. Med en god oppskrift på pannekaker blir du fort populær hos både liten og stor. Vår grunnoppskrift på pannekakerøre gir et perfekt resultat og er nok til ca.


Topp med syltetøy, sukker, bacon eller brunost – alle har sin pannekakefavoritt! La deg inspirere av enkle tips som kan gjennomføres selv i en travel hverdag. Kos deg for hvert skritt du tar i retning av de mål du har satt deg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg