torsdag 1. februar 2018

Dikt om hunder

Dikt om hunder

Trenger du et godt sitat? I want to go now, I really do. But I will try as best I can to live just one more day. To give you time to care for me and share your love and fears.


Jeg kjører til Hå Hva? Kjære, kjære, kjære deg Er du ikke lei? Til Å Nei, til Hå Hva. En som bryr seg om hunden , uansett rase, meritter og kvaliteter.


Fantastiske søte Dikt om hunder :D 07. Bikkjeevangeliet presenterer et kobbel dikt med hunden som poetisk følgesvenn. Et dikt med tittel Vrang bikkje lyder slik: hagefesten langt bedre enn i fjor latteren henger fra trærne i digre klaser i mellomtiden fortsetter musikken også etter at ei vrang bikkje forviller seg inn i selskapet. Et hus er ikke et hjem uten hund. En hund er for livet, ikke bare til jul.


Ikke bry deg om hunden - pass deg for eieren! Den som sier man ikke kan få kjøpt kjærlighet for penger har aldri kjøpt hund. Slik som gamlehunden er, vil valpen også bli! Hunder setter potetrykk i hjertet. På grunn av bare en hund kan jeg finne på å stå opp tidlig, gå en lang tur og se med reist hode inn i fremtiden.


En bonde hadde noen valper han måtte selge. Han malte et skilt som averterte valper til salgs, og spikret det på enden av gjerdet sitt. Jeg prøver å skrive et dikt mens du blunder, og vill helst berette om alle små stunder. Jeg kunne vel skrive ned alt det jeg orker, mens du lå der lunt og på foten min snorker.


Et ode til hunden (wista) omsider er ferdig. Om du bare forsto den, FOR DU ER DEN VERDIG ! Diktet er skrevet av Toril V. Susegg til hennes hund Wista. Vi skal ha om dikt i norsken fremover, og i disse timene skal vi lese opp hvert vårt dikt i klassen. Jeg har lyst til å lese et dikt om hund , og lurer derfor på om noen her har noen fine dikt om hund på lager? Jeg liker veldig godt dette, kan godt være det blir dette jeg leser opp, men vil gjerne.


Noen som har noen fine dikt om hund ? Følgende forfattere har skrevet tidløse dikt om døden av en hund. Disse vakre dikt kan brukes som minnedager av en elskede kjæledyr, skrevet på personlige kort, som brukes i en begravelse tjeneste eller gravert på et kjæledyr gravstein eller grav markør. Disse diktene og mange flere kan bli funnet på Pet tap. Dette diktet fikk jeg av en venninne når jeg mistet min hund for snart to år siden.


Dikt om hunder

Sender dere en stor klem begge to. Selv om jeg ikke kjente ham, er jeg oppriktig lei meg. Men en hund lever ikke lenge. For en hund blir raskt et verdifullt medlem av familien.


Beth Norman Harris er en forfatter som opplevde stor sorg da hennes hund gikk bort. Hun valgte da å skrive et dikt for å sette ord på følelsene sine. Hvis hunder kunne snakke, ville vi antakelig ha de samme vanskeligheter med dem som med mennesker. Barnas dikt om dyr.


Dikt om hunder

Kategori: Karel Capek Hvor mye man enn stryker en hunds hale, får man den aldri rett. Den har ei tanker om at den en dag vil være uten et hjem. Hver eneste time, hver eneste dag, glemmer vi pusen som var så glad.


Vi ser dem i byer og gater og stuer, dog er vi den som katten mest truer. For lite nøste har nå blitt stor, nå skal den flytte fra barna, far og mor. Men, kattepus forstår.


Vi har gått lei, så gå din vei! Ge din hund dina hårda ord - och den ger dig sin underkastelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg