mandag 11. august 2014

Kvalm av antibiotika

Antibiotika er generelt sett trygge legemidler å bruke, alvorlige bivirkninger er sjeldne og allergi for antibiotika er overdiagnostisert. Likevel kan det være nyttig å vite hvilke bivirkninger som kan oppstå ved bruk av ulike atibiotikatyper. Idoform kan du ta under antibiotika. Faktisk anbefales det.


For å unngå magetrøbbel. Det er kjedelig å gå rundt å være kvalm , mrn ta heller å fullfør kuren din. Det er dessverre veldig vanlig å bli kvalm av antibiotika. Så det er ikke garantert det er noe bedre med en annen kur.


Har ikke barn, saa kan ikke uttale meg om dét. Men jeg selv blir alltid kvalm av antibiotika (innen en halvtime), uansett merke og dose. Helt normalt å bli kvalm av antibiotika ja. Det kan hjelpe mot kvalmen å ta tablettene sammen med noe mat, f. Les i pakningsvedlegget så ser du der:) Enkelte sorter skal man ikke ta med mat, men enten før eller etter. Fikk antibiotika , og var helt frisk iløpet av et par dager.


Fikk vite av legen at urinveisinfeksjon kan ligge og ulme og gi kvalme en god stund før du merker det i urinveiene. Trodde det var noe magevirus. Det er viktig å huske på at man ikke skal bruke antibiotika unødvendig. Men når du først har fått antibiotika av legen din er det også viktig at du tar hele kuren, eller det antall dager som er avtalt med legen. Infeksjonen kan blusse opp igjen hvis man slutter for tidlig, det kan sammenlignes med en brann som ikke slukkes godt nok.


Får løs mage av paracet Helt ekstrem kvalm av antibiotikaen, trodde veggene holder på å lukke seg rundt meg og gråt på gulvet i en time. Har opplevd med en annen type antibiotika å bli dårlig på en annen måte og få utslett, så det er jo alltid en mulighet at man er allergisk mot det. Hvilke legemidler du kan ta mot kvalme, avhenger av hva årsaken til kvalmen er.


Kjenner du årsaken, er det først og fremst den som skal behandles, hvis det er mulig. Medisinsk behandling: Ved graviditetskvalme kan du anvende antihistaminer. Da det er usikkert om de øvrige kvalmemidlene kan gi fosterskader, bør de ikke anvendes av gravide.


Jeg går nå på antibiotika pga. Blir helt sløv av medisinen. Men et annet problem er at jeg blir svimmel, har dårlig matlyst, får diare og i det siste også kvalm. Et annet poeng er at både alkohol og penicillin kan gi løs avføring.


Det er også et moment at alkoholbruk øker sannsynligheten for at man glemmer å ta penicillintablettene til rett tid. Mange mennesker bruker betegnelsen penicillin om alle typer antibiotika. Når du drikker store mengder alkohol skiller kroppen ut mer væske, og legemidler kan få en dårligere effekt. Da tar det lengre tid å bli frisk.


Både alkohol og antibiotika kan gi løs avføring, noe som kan redusere opptaket av antibiotika fra tarmen. Dersom du blir kvalm og kaster opp, kan dette også redusere effekten av antibiotikakuren. Huff, jeg har blitt så kvalm av antibiotikaen jeg fikk!


Kastet til slutt opp og avbrøt kuren. Noen som har opplevd noe slikt? Jeg lurer på hvor lenge etter en antibiotikakur kvalmen kan henge i, for jeg er fortsatt kvalm ? Jeg sliter med kvalme etter måltider, skjønner ikke hva det kommer av ? Sliter med kvalme nesten hele tiden, hva kan jeg gjøre? Problemer med urinvesinfeksjon, kan intravenøs antibiotika hjelpe?


Sliter av og på med kvalme ved spising, hva kan jeg gjøre? Pus blitt dårlig av antibiotika , hva skal jeg gjøre? Kvalm av antibiotika. Igjen hos lege og fikk ny antbiotika.


Kvalm av antibiotika

Ble dårlig av kuren. Dette trykket vedvarte mens jeg tok Ery-max. Tok ikke probiotika. Nå frisk fra lungebetennelsen. Jeg tok røngten av lungene, og det var ikke noe unormalt.


Først av alt, du må vente min før du spiser etter at du har tatt tabletten. Dette for å få best effekt av antibiotikaen. Og ja, den kan deles. Drikk juice i stedet for vann hvis det er bedre. Selv om det er for å oppveie.


Vanlige antibiotika er trimetoprim og nitrofurantoin. Hvor ofte du tar antibiotika kan variere fra en gang om dagen, annenhver dag, én i uken eller én i måneden. Dersom du er gravid og fortsetter å få urinveisinfeksjoner, kan du henvises til en spesialist.


Det er ikke alle typer antibiotika som er trygt å bruke hvis du er gravid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg