fredag 1. august 2014

Heklet tøfler

Heklet tøfler

Finn tøfler i vårt brede sortiment av turklær og tilbehør. Siste mote til gode priser. Prisløfte, åpent kjøp og kostnadsfritt bytte. Kjøp tøfler hos Outnorth. Denne siden ble sist oppdatert 25.


Her finner du lenker til hekleoppskrifter på tøfler til voksne og barn. Tøflene er heklet med Baby Merino-garn fra Nille. Supert garn til dette formålet!


Jeg har brukt heklenål 5. Husk at dersom du bruker 4. For at tøfene skulle bli litt ekstra tykke og gode har jeg heklet med dobbelt garn. Du vrenger arbeidet slik at du har innsiden av tøffelen ut og hekler endene sammen, eller syr de sammen. Hekle så en omgang med fastmasker rundt tøffel åpningen.


På de rosa tøflene stoppet jeg etter en omgang fastmasker med hvitt. På de grå tøflene heklet jeg to omganger med rosa fargen som kant. Har heklet et par til minstegutten i huset. Disse skal få være med på hyttetur til helgen.


Må gå til innkjøp av mere garn, for de to andre barna mine fikk også lyst på. Her har jeg brukt cortina garn og heklepinne nr 4. Og heklenål 4(mener jeg). Vreng tøffelen igjen, slik at glattstrikken kommer ut!


Så er det bare å gjenta alt en gang til! Du trenger jo tross alt to tøfler ! Tilslutt skal tøflene toves! Ha de i vaskemaskinen sammen med f. De fleste er gratis. Her får du oppskrift på tøfler til voksen og barn, alle i samme grunnmønster. Ikkje fordi eg ikkje kan det eller ikkje likar det, men fordi armane mine ikkje likar det.


Det er ikkje mykje eg strikkar. Så skal eg strikke noko må det vere små prosjekt og så må eg gjerne bruke litt tid på det. Noko eg MÅ strikke av og til er tøfler som eg tovar. Mote til rett pris - Shop enkelt online hos Zoovillage - Premium brands! Spennende utvalg til deg og dit hjem.


Heklet tøfler

Norges beste prisgaranti hos Select. Sko, klær, accessoirer, helse og nyttige ting til hus og hage, samt interiør og pynt. Lekre og varme tovede tøfler.


Del bilder av gensere, luer, votter, m. Heklet i det herlige Happy Sheep Woolpower garnet. Garnet finnes både som print versjon og ensfarget. Finn favoritten din og hekle dine egne lekre tøfler.


Heklet tøfler

Strikkefasthet: ( før toving) m glattstrikk i bredden på p nr måler ca cm. Ble glad da jeg fant oppskriften på firkant- tøflene , fordi jeg over flere år et blitt forsynt med slike tøfler av en god venninne. Dessverre er hun borte nå og selv om vi snakket om oppskriften, så ble det aldri til at jeg fikk den, selv om ho forklarte meg hvordan ho strikket dem. Ho brukte forøvrig å strikke såle til de også, men da i dobbelt garn og da varte de veldig lenge. Neste omgang heklet jeg to halvstaver i hver maske.


Alt etter størrelse på fot og tykkelse på garn må du utvide litt til på neste omgang også. Derfra fortsatte jeg å hekle til tøflene var lange nok opp på vristen, så snudde jeg arbeidet og heklet staver (dette blir hælen). Enkeltmønster nr Myke og varme tøfler til barn og voksne, strikket og tovet i Fritidsgarn. Oppskriften kan også lastes ned gratis.


Heklet tøfler

Gratis oppskrift på tova tøfler fra Marthe Helgetun. Lagrer oppskriften!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg